نماینده مردم آزادشهر در مجلس گفت: ما اقتصادی را جراحی می‌کنیم که رو به موت است، با این جراحی نه تنها اقتصاد بلکه مردم را هم جراحی می‌کنیم. در نقاط مختلف کشور شاهد مشکلات بیماری و اقتصادی مردم هستیم.

به گزارش مرور نیوز، غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه اول خرداد ماه) در نشست علنی مجلس در اخطاری درباره موضوع شفافیت قوای سه گانه و عدم انضباط دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در اجرای آن گفت: با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی و با توجه به اینکه هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و می‌تواند در همه مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر کند، باید بگوییم موضوعی که امروز در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم است که نیازمند توجه جدی است.

کوهساری عنوان کرد: ما اقتصادی را جراحی می‌کنیم که رو به موت است، با این جراحی نه تنها اقتصاد بلکه مردم را هم جراحی می‌کنیم. در نقاط مختلف کشور شاهد مشکلات بیماری و اقتصادی مردم هستیم.

وی با اشاره به صف‌های طولانی نانوایی در سطح کشور بیان کرد: نباید شاهد باشیم مردم ما برای گرفتن یک یا دو قرص نان زمان زیادی را معطل بمانند.

نماینده مردم آزادشهر همچنین با اشاره به موضوع شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی گفت: همانطور که رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح کرد در این موضوع نباید صرفاً به آرای شوراهای مختلف نگاه کنیم، مزایایی که برخی از مسئولان از آن استفاده می‌کنند همچون خانه‌های سازمانی، خودروهای اداری و سفرهای خارجی که اعزام می‌شوند تمامی اینها باید برای مردم مشخص شود و باید گفته شود نتیجه این سفرها و هزینه‌ها چیست.

کوهساری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دو سال اخیر سفر خارجی نرفته‌اند و تقاضایی در این باره ندارند، گفت: مسئولانی کماکان هستند که چندین بار به سفرهای خارجی رفته‌اند، در گذشته هم یکی از وزارتخانه‌ها عده بسیاری را به روسیه فرستاد اخیراً شنیده می‌شود می‌خواهند به سوئیس بروند، وزارتخانه‌های مختلف باید گزارش دهند نتیجه چنین سفرهایی چیست همچنین باید مشخص شود مزایای دریافتی افراد چقدر است.

وی همچنین تصریح کرد: برخی افراد از یک جا حقوق و مزایا دریافت نمی‌کنند، بعضاً نمایندگان یا مسئولانی هستند که عضو هیأت مدیره چندین دستگاه یا عضو شوراهای مختلف هستند. مزایای این افراد باید مشخص شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: نکاتی که به آن اشاره شد، تذکر درستی بود، در بحث شفافیت همه اینها در مرحله رسیدگی است و دقیقاً عنوان شده است. بنابراین در قانون به صورت صریح و روشن آمده است.