رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات با دستورالعملی جدید مبنی بر نهضت کاهش قیمت تمام شده خدمات و کالا به دنبال اصلاح ساختارهای اساسی در کشور است.

به گزارش مرور نیوز، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور دیروز (یکشنبه) در حاشیه نخستین نشست مجمع معاونین مالی و اداری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در محل دیوان محاسبات گفت: اگر امروز ۷۰ درصد منابع کشور افزایش بهره‌وری داشته باشد ارتقای کیفیت و خدمات به مردم بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: این روزها به دلیل مشکلات قانونی، برخی شرکت‌ها از مدار دولتی خارج شدند و وقتی موضوع نظارت مطرح می‌شود خود را غیردولتی عنوان می‌کنند که ما شرکت دولتی نیستم، اما نکته عجیب اینجاست که مدیران این شرکت‌ها از سوی دولتی‌ها انتخاب می‌شوند، لذا دیوان محاسبات با اصلاح برخی قوانین به دنبال شفاف سازی در این خصوص است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در حال حاضر کالا و خدمات در کشور گران ارائه می‌شود و باید تدبیری برای ارائه کالا و خدمات ارزان‌تر به مردم اتخاذ شود، تاکید کرد: بررسی‌ها در دیوان محاسبات نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از منابع کشور در حال هدر رفت است و دیوان محاسبات با دستورالعملی جدید مبنی بر نهضت کاهش قیمت تمام شده خدمات و کالا به دنبال اصلاح ساختارهای اساسی در کشور است.

گفتنی است نخستین مجمع معاونین مالی و اداری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، با هدف کارآمد سازی، سلامت و ارتقای پاسخگویی در دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاونان مالی و اداری بیش از ۶۰ وزارتخانه نهاد و سازمان همراه بود، مباحثی درباره هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های اجرایی در موضوعات فساد ستیزی، افزایش بهره وری؛ بهبود روش‌های کاری و شفافیت مالی مطرح شد.