خطیب نماز جمعه تهران گفت: از نگاه حضرت علی (ع) حکمرانی بدون دانش، قانون، قانونمداری، عدالت و آراستگی به فضائل و ارزش‌های اخلاقی بدون کارآمدی و بی‌معنا است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های اول این نماز در سخنانی به روش حکمرانی از نگاه حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حکمرانی بدون دانش، قانون، قانونمداری، عدالت و آراستگی به فضائل و ارزش‌های اخلاقی از نگاه آن حضرت بدون کارآمدی و بی معنا است.

وی افزود: نظریه دولت در نهج‌البلاغه راه را برای دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی جامعه در راه قرآن هدایت و رهنمون می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: در حاکمیت حضرت علی(ع) که مهمترین پشتوانه نظریه‌پردازی در نظریه حکمرانی است، عدالت، آزادی، ارزش‌های اخلاقی، خصایص و قانونمداری، حقوق ملت و دفاع از مظلوم از جایگاهی بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: از نگاه امیر مؤمنان علی (ع)، تحقق دو آرمان کلیدی و فاخر از نگاه حکمرانی و سیاست‌ورزی، فراهم آوردن رشد و تعالی در جامعه و پاسخ به نیازهای مادی و معنوی و ساخت یک کشور مدرن، مرهون آراستگی مدیران ارشد و میانی به عدالت و تقوا است.

وی در ادامه با اشاره به ریزش ساختمان متروپل در آبادان، گفت: این فاجعه تأسف‌بار برای ملت ایران و به خصوص مردم آبادان یک فاجعه جانکاه و سخت است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: از این تریبون به جاماندگان فاجعه ریزش ساختمان متروپل آبادان تسلیت عرض می‌کنم.

وی با طرح این سؤال که مقامات مسئول در آبادان کجا بودند که هیچ نظارتی بر ساخت و ساز متروپل صورت نگرفته است؟، گفت: طبق دستور رهبر انقلاب باید مقصران این فاجعه شناسایی شوند و با اشد مجازات با آن‌ها برخورد و ریشه این بی‌نظمی‌ها و بی‌قانونی‌ها در کشور برچیده شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی نظارت عالی بر ساخت و سازها دارد، بنابراین کارها بدون تردید ضابطه‌مند پیش رود و مدیریت انقلابی را در پیش گیرد تا شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: دولت و مسئولین کشوری حُسن اجرای قانون را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه اما امروز مهندسی کشور به اذعان صاحبنظران از یک جایگاه بالایی برخوردار است و توانسته است گوی سبقت را از خیلی از مدعیان برباید، گفت: دانش هسته‌ای، نانو و لیزر که محصول دانش تخصصی کشور است از این نوع است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه قانون نظام مهندسی کشور در سال ۷۴ تصویب شده و یک ظرفیت عظیم ساخت و ساز برای کشور است، اظهار کرد: نظام ملی ساخت و ساز و عمرانی کشور عمر طولانی دارد.