نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: بروز تخلف در برخی مدارس غیردولتی، نشان دهنده ضعف عملکرد دستگاه های نظارتی از جمله وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش مرور نیوز، جبار کوچکی نژاد با انتقاد از عملکرد برخی از مدارس غیر انتفاعی و نبود نظارت از سوی وزارت آموزش و پرورش ، گفت: مدارس غیرانتفاعی یا غیر دولتی، عمدتا به عنوان نقش کمک کننده به دولت تلقی می شوند، اما گاهی در سایه نبود نظارت وزارت آموزش و پرورش، اقدامات خلافی را انجام می دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اینکه در برخی از مدارس غیردولتی کشور، تخلفاتی صورت می گیرد، نشان دهنده ضعف عملکرد دستگاه های نظارتی از جمله وزارت آموزش و پرورش بر روند فعالیت این مدارس است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به تشکیل سازمانی تحت عنوان سازمان مدارس غیرانتفاعی، تصریح کرد: ضرورت نظارت بر عملکرد این مدارس، سبب تشکیل سازمان مدارس غیرانتفاعی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش شد، اما نتوانسته اهداف مورد نظر را تامین کند.

کوچکی نژاد با تاکید بر ضرورت راه اندازی سازمان مدارس غیرانتفاعی در سایر استان های کشور، ادامه داد: یکی از اشکالات آن است که اگرچه ما در قانون عنوان کردیم که سازمان مدارس غیرانتفاعی باید در استان ها تشکیل شود اما متاسفانه هنوز این ساختار در استان ها شکل نگرفته و همین عدم توجه به قانون، سبب شده تا نظارت ها بسیار ضعیف صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان داشت: در حال حاضر حدود دو میلیون از دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند که همین امر ضرورت ورود جدی آموزش و پرورش بر نحوه فعالیت این مدارس را دو چندان می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پروش نیز باید به تقویت مدارس غیرانتفاعی کمک کند، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات آن است که دولت به ویژه وزارت آموزش با مدارس غیر دولتی مبارزه می کند درحالی که این، روش درستی نیست.

وی ادامه داد: بدون شک اگر در مدارس غیردولتی، تخلفی صورت می گیرد باید تخلفات بررسی، پیگیری و در نهایت مجازات برای انجام تخلف درنظر گرفته شود تا شاهد بروز تکرار آن نباشیم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه نبود نظارت در مدارس غیر دولتی لطمه های زیادی به آموزش خواهد زد، تصریح کرد: حساسیت نظام، روی آموزش بسیار زیاد است چراکه کوچکترین انحراف در مسیر آموزش دانش آموزان، دیگر قابل جبران نخواهد بود لذا وزارت آموزش و پرورش باید جدی تر به این مسائل ورود پیدا کند.