درجه سرلشکری شهید محمدحسن پارساکیان (کوسه‌چی) که مورد موافقت و تصویب فرماندهی معظم کل قوا قرا گرفته بود از سوی سرلشکر محمد باقری به خانواده این شهید اهدا شد.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در منزل شهید سرلشکر پاسدار محمد حسن پارسا کیان با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

سرلشکر باقری، اخلاص، تعهد، ولایتمداری، پشتکار و سخت کوشی در ماموریت‌های محوله در دوران دفاع مقدس و پس از آن را از ویژگی‌های بارز شخصیت شهید پارسا کیان دانست و اظهار داشت: شهید پارسا کیان از جمله نیروهای اولیه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان دزفول بود و ما افتخار داشتیم که از اوایل دوران دفاع مقدس با ایشان آشنا شویم و همواره ارتباط بسیار صمیمی و تنگاتنگی بین شهید حسن باقری و این شهید عزیز برقرار بود تا جایی که در بسیاری از ماموریت‌های خطیر و عملیات‌های مهم و سرنوشت ساز دفاع مقدس این دو شهید گرانقدر در کنار یکدیگر بوده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به توانمندی و تخصص شهید در ابعاد مختلف پرداخت و اضافه کرد: شهید عزیز علاوه بر توانمندی و مهارتی که در عرصه‌های مختلف نظامی داشت، توانسته بود دانش خود را در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقا دهد و تا آخرین روزهای حیات مبارک و پرثمر خود در همه مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها سربلند و سرافراز، پیروزی‌ها و موفقیت بهتری را به دست آورد.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بدون شک رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و خدمات ارزنده و ارزشمند این شهید گرانقدر برای همیشه در تاریخ این کشور و برای نسل‌های آینده این مرز و بوم جاودان و ماندگار خواهد ماند و ما به عنوان همرزمان ایشان، رسالت خطیر انتقال تجربیات و ارزش‌های که این عزیزان آفریدند را به نسل جوان بر عهده داریم.

در این دیدار درجه سرلشکری شهید پارسا کیان که مورد موافقت و تصویب فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای قرار گرفته بود به همراه لوح تبریک به خانواده شهید اهدا و در پایان همسر و فرزندان شهید نیز خاطراتی را از سرلشکر پارسا کیان بیان نمودند.

شهید سرلشکر پارسا کیان در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ پس از ۴۲ سال خدمت صادقانه و مخلصانه و تحمل رنج بیماری ناشی از جراحات دوران دفاع مقدس به دلیل حضور در رزمایش عملیاتی نیروهای مسلح و نظارت بر روند اجرای آن به بیماری کرونا مبتلا و لقاء الله پیوست.