معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اکنون وقت استیضاح نیست، وزرا اکنون با تمام توان درحال کار کردن هستند و قابل مقایسه با گذشته نیستند.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با نمایندگان داشته است، از شخص آقای رئیس جمهور گرفته که هم در تهران و هم در سفرهای استانی جلسات متعددی با نمایندگان داشته است و همین طور بقیه ی وزرا و معاونین، آماری که ما داریم غیر قابل مقایسه با گذشته است. متقابلا نیز مجلس تعامل خوبی تاکنون داشته است، ما در دوره های قبل تا ده ماه اول گاهی اوقات حتی ۷ کارت زرد داشته ایم ،مثلا در دولت دوازدهم ۷ کارت زرد داشته ایم ولی اکنون فقط یک مورد بوده است که از ۱۲ سوالی که مطرح شده فقط یک بار نمایندگان قانع نشده اند و در بقیه موارد مثلا ما روز گذشته از وزیر بهداشت سوال داشتیم و سوال کنندگان قانع شدند و دیگر به رای گذاشته نشد. ما همکاری لازم را داریم و توقع داریم همان رهنمودهایی که مقام معظم رهبری فرمودند مدنظر باشد، مثلا یکی از مواردی که مطرح شده این است که لایحه را در طرح اولویت دهند که نمایندگان نیز اعلام کردند که این کار را خواهند کرد، و امیدواریم که در عمل نیز این گونه شود. یا اینکه فرمودند که در اجرا دخالت نمی کنیم و نمایندگان نیز گفتند که بر اساس رهنمودهای رهبری عمل می کنیم باید عملیاتی و اجرایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این قضیه درمورد وزیر رفاه نیز از سوی نمایندگان مطرح است، گفت: نمایندگان پیشنهادات خود را می دهند ما هم گزینه های آنان را با آقای رئیس جمهور مطرح می کنیم ولی به هر حال این درحد مشورت است و دخالت نیست، در هر حال در نهایت رئیس جمهور باید وزیر رفاه ، تعاون و کار را معرفی کند که این کار انجام خواهد شد.

سید محمد حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای خاندوزی اعلام کردند که با مجلس تعامل کردند تا لایحه ی وضع مالیات بر سوداگری مسکن به تصویب علنی مجلس برسد، این مساله اکنون در چه مرحله ای است گفت: این مساله در کمیسیون مطرح می شود و جزئیات تخصصی آن را خود آقای خاندوزی اعلام می کنند ولی ما هر لایحه ای که از دولت تصویب می شود در نهایت پیگیری می کنیم تا با همکاری نمایندگان تصویب شود و همانطور که اشاره کردم اصل باید بر لایحه باشد و طرح های متعددی که مطرح می شود باید کار کارشناسی انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: ما امیدواریم که ان شاءالله هم لوایحی که از دولت قبل باقی مانده است و هم لوایحی که ما اکنون به مجلس ارسال می کنیم در اولویت قرار داده شوند.

وی در پاسخ به این سوال که تعدادی از نمایندگان امضایشان درخصوص استیضاح وزیر  صمت را پس گرفته اند گفت: بله، برگه ای که دیروز به ما داده اند۳۶ نفر اسم داشت البته ما قبلا ۲۲ نفر داشته ایم که این ۲۲ نفر تعداد قابل توجهی از آن ها امضایشان را پس گرفته اند ولی روز دوشنبه و بعد از اینکه اعلام شد که ما بحث استیضاح را به کمیسیون صنایع فرستاده ایم، حدود ۱۴ امضا صورت گرفت. طبق خبری که اکنون من دارم از ۳۶ نفری که دیروز امضا دادند روز گذشته ۲۰ نفر منصرف شدند، یعنی با توضیحاتی که به آن ها داده شد ابهاماتی که داشتند برطرف شد و امیدواریم که تا اوایل هفته آینده که در کمیسیون صنایع مطرح می شود بقیه نمایندگان هم مجاب شوند که اکنون وقت استیضاح نیست، وزرا اکنون با تمام توان درحال کار کردن هستند و قابل مقایسه با گذشته نیستند و شرایط کشور به گونه ای نیست که تلقی نوعی تقابل صورت بگیرد البته ما این را حق نمایندگان می دانیم و به هر حال با تاکیداتی که وجود داشته که سه قوه با هم همکاری کنند ما انتظار داریم که به دلایلی که می شود از آن ها صرفنظر کرد استیضاح در مجلس انجام نشود.