خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: منطقه خاورمیانه از مدار اراده آمریکا خارج شده است و در مدار اراده ملت های مسلمان و مقتدر و دلباخته به قرآن قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، کهن ترین سند تاریخی در حوزه حکمرانی با ماهیت دینی است. قدرت سیاسی ابزاری برای همه نیازهای مادی و معنوی انسان ها و فراهم آوردن زمینه تعالی جامعه بشری و انسانی است.

وی افزود: در نگاه امام علی(ع) نیروی انسانی صالح، بالاترین نقش را در نقشه یک جامعه در تراز قرآن دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: از این منظر آراستگی مدیران ارشد و میانی در نظام اسلامی به ارزش‌ها و فضایل اخلاقی مهمترین و محوری ترین اصل در ساخت یک نظام سیاسی کارآمد و مقتدر و در تراز است.

ابوترابی‌فرد کفت: اینکه بعضی ها به تشکیل ناتوی نظامی برای منطقه جنوب غرب آسیا اشاره می کنند، برای این است که شاهد قدرت روز افزون امت اسلام هستند.

وی افزود: منطقه خاورمیانه از مدار اراده آمریکا خارج شده است و در مدار اراده ملت های مسلمان و مقتدر و دلباخته به قرآن قرار گرفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ناتوهای نظامی مزدوران آمریکا در برابر حرکت اقتدار آفرین ملت‌های منطقه، از کمترین اثر بی‌بهره است.