نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: نیمه کاره ماندن پروژه عظیم پودر آلومینا پس از 14 سال از کلنگ زنی و روند صعودی تعطیلی کارخانجات منطقه سراب و آذربایجان در تضاد با تاکید مقام معظم رهبری برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرورنیوز، یوسف داوودی عضو کمیسیون تلفیق و نماینده مردم سراب در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با بیان اهمیت جامعه دامپزشکی در تامین سلامت غذایی کشور، افزود: سهم اعتبارات دامپزشکی کشور هیچگونه همخوانی با وظایف سازمان دامپزشکی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که دامپزشکان در خط مقدم تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه هستند و رشد جمعیت در ایران لزوم توجه به این مسئله را اجتناب ناپذیر می کند.

نماینده مردم سراب با بغرنج خواندن سطح زندگی دامداران و کشاورزان که 70 درصد جمعیت شهر سراب را تشکیل می دهد، اظهار داشت: در همین رابطه کشاورزانی که به کشت سیب زمینی مبادرت می کنند نمی توانند محصول خود را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: حتی شیرهای تولید شده توسط دامداری ها نیز بدون امکان عرضه در بازار فاسد می شود؛ از این رو دولت باید بتواند در زمینه خرید تضمینی سیب زمینی و حل مشکلات دامداران کمک حال مردم این شهرستان باشد.

داوودی درباره اهمیت پروژه عظیم پودر آلومینا تصریح کرد: بعد از گذشت 14 سال از آغاز کلنگ زنی، این پروژه هنوز به پایان نرسیده است و این سوال بزرگی است که باید پاسخ داده شود؛ در حالی که سالانه میلیاردها دلار ارز از کشور برای خرید این محصول از مملکت خارج می شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس این موضوع را در تضاد با اقتصاد مقاومتی کشور دانست و افزود: ضمن آنکه  راه اندازی این طرح بزرگ می تواند سهم مهمی در ایجاد اشتغال کشور ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر صنعت و معدن و تجارت خواهان راه اندازی پروژه آلومینا و معدن مس آذربایجان هستیم و این در حالی است که در حال حاضر یکصد کارخانه در این منطقه در حال تعطیلی است و کارگران به نان شب خود محتاج شدند.

نماینده مردم سراب همچنین بر لزوم توجه خاص به اتمام پروژه بزرگراه سراب – اردبیل و همچنین رفع کمبود امکانات بیمارستان سراب تاکید کرد.