دبیر جبهه پیروان امام و رهبری با بیان اینکه سران فتنه در سال ٨٨ کمبود رای خود را در خیابان ها جستند، درباره خبر کاندیداتوری خود با تکذیب آن، گفت: بحث کاندیداتوری من هم مطرح شده که این موضوع را تکذیب می کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، محمد رضا باهنر در نشست خبری که در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مرور نیوز که آیا تکثر کاندیداهای اصولگرایان موجب ریزش رای و تکرار انتخابات سال ٩٢ نمیشود، گفت: احزاب جا افتاده ای داریم که در آنجا افراد در نهایت به یک نَفَر میرسد و از این نگاه تکثر نامزدها مشکل ندارد و اما اگر این تکثر تا آخر ادامه یابد و به وحدت نرسد حتما مضر است.

وی خاطرنشان کرد: باید زودتر بتوانیم این اکثرها را به حداقل برسانیم.

دبیر کل جامعه مهندسی درباره وقایع سال ٨٨ و حماسه ٩ دی اظهار کرد: فتنه عظیمی در سال ٨٨ برپا شده بود که نمی خواهم به ریشه های آن اشاره کنم اما عده ای را توهم برداشت که رییس جمهور میشوند و خواستند کمبودهای رای خود را در خیابان ها جستجو کنند.

باهنر با بیان اینکه نظام انواع راه های قانونی را برای اعتراض پیش روی آنان گذاشت اما آنان هیچ یک از راهها را دنبال نکردند، تصریح کرد: این افراد همزمان هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را هدف قرار دادند. 

وی ادامه داد: تا آن سال، هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می شد؛ برای همین آنان سعی کردند سلامت انتخابات را هدف قرار دهند.

باهنر نکته دوم را اسلامیت نظام برشمرد و گفت: شورای نگهبان که حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است را نشانه گرفتند و  جالب تَر اینکه بعد از موفق نشدن  در خیابانها این داستان را ادامه دادند و ما راهپیمایی ٩ دی را زودتر برگزار نکردیم تا این میوه فتنه برسد. 

به گفته دبیر کل جامعه مهندسین آنها روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و انقلاب فلسطین که اتصال غیرقابل جدایی با انقلاب ایران دارد را زیر علامت سوْال بردند؛ در ١٣ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی خواستند محوریت امریکا را در استکباری از بین ببرند و گفتند چرا فقط امریکا.

باهنر خاطرنشان کرد: این داستان تا محرم ادامه یافت؛ عاشورا و عزت امام حسین و یارانش در کشور بر کسی پوشیده نیست و حرمت آن را کسی حتی از غیرمسلمانان هم جرات نکرد زیر سوْال ببرد اینها این کار را کردند تا اینکه مردم با اینکه شاید بسیاری به رقیب رای داده بودند با آمدن به خیابان ها آمدند و فتنه ٨٨ را محکوم کردند و معتقدیم این روز باید برای جلوگیری از حوادث مشابه باقی بماند.

وی تاکید کرد: بدون شک حصر سران فتنه اوج عطوفت نظام اسلامی به این مجرمان است.

باهنر در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به محقق نشدن وعده های رییس جمهور ، رای ایشان ریزش خواهد داشت یا نه، گفت: طیف اصلاح طلبان نهایتا از آقای روحانی عبور نخواهند کرد و کاندیدای اصلاح طلبان و میانه روها آقای روحانی است؛ رگه هایی نه چندان قدرتمند در مخالفت از ایشان وجود دارد که این رگه ها نمی توانند مؤثر باشند.

وی با اشاره به مصاحبه تلویزیونی شب گذشته رییس جمهوری، اظهار کرد: آقای روحانی دیشب در مصاحبه علنی اعلام کردند هنوز زود است بگویم در انتخابات هستم یا نه و این اظهارات او البته یک تعارف است. 

وی ادامه داد: آقای روحانی طبیعی است تعدادی از رای هایش برای  به ثمر نرسیدن برخی أهداف مانند اشتغال و خروج از رکود ، ریزش خواهد کرد.

دییر کل جبهه پیروان رهبری درعین حال خاطرنشان کرد: اما ریزش و رویش صحنه انتخابات در کشور ما بویژه ریاست جمهوری در ٢ ماه آخر مشخص می شود.

** جبهه مردمی نیروهای انقلاب ظرفیت محوری شدن حرکت اصولگرایی را دارد

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب، گفت: جبهه ها در انتخابات پیش رو هرچه به سمت وحدت بروند به نفع شان خواهد بود و هر چه متفرق تَر باشند به ضرر اصولگرایان است.

وی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را دارای محبوبیت خوب و نسبی مردمی دانست و افزود: بنظر می رسد این جبهه ظرفیت محوری شدن برای حرکت اصول گرایی را دارد.

وی درباره خبر کاندیداتوری زاهدی گفت: من هم از این خبر آگاه شدم و خودش ظاهرا این خبر را تکذیب کرد.

باهنر ادامه داد: اگر آقای زاهدی خبر کاندیداتوری خود را تکذیب هم نکند این اعلام نامزدی او فردی است و ربطی به جبهه ای ندارد.

دبیر کل جبهه پیروان امام و رهبری با بیان اینکه جبهه ها و جریانات سیاسی متعددی در کشور بوده ، گفت: درنهایت به دنبال هدف رسیدن به وحدت هستیم ؛ چون با داشتن وحدت می توانیم موفق شویم.

وی اضافه کرد: اگرچه در انتخابات قبلی اصولگرایان رای نیاوردند اما در تحلیل آرا نشان داده شده آنان که در لیست اصلی نبودند ، کاهش رای بالایی داشتند .

** تنوع کاندیداها مضموم نیست

دبیر جامعه اسلامی مهندسین درباره خبر کاندیداتوری میرسلیم هم گفت: تنوع کاندیداها در آغاز مضموم نیست و می تواند وحدت نتیجه کثرت باشد ؛ اما اگر قرار باشد این تکثر به وحدت نرسد مضموم است.

وی ادامه داد: اینکه این نامزدهای متکثر تا کی بخواهند باقی بمانند ، باید روی آن بحث شود.

باهنر با بیان اینکه بماند در نهایت چند نَفَر باید گزینه برای نامزدی ریاست جمهوری باشند، خاطرنشان کرد: البته بحث تایید صلاحیت هم بحث مهمی است که تایید صلاحیت نامزدی ریاست جمهوری با صلاحیت مجلس فاصله زیادی دارد.