با در خواست وزیر کشور، فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی دستور داد تا با مسئولیت فرمانده میدانی امدادرسانی ارتش، در مناطق در خطر سیل و آسیب‌دیده، امکانات و تجهیزات مورد نیاز مهندسی ستاد بحران و مردم را تأمین کنند.

به گزارش مرور نیوز، در پی درخواست وزیر کشور و با دستور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی، به عنوان فرمانده میدانی امدادرسانی ارتش، مأموریت یافت تا در مناطق مرکزی آسیب دیده از سیل به‌ویژه استان یزد، نیازهای  ستاد بحران در حوزه های مختلف به‌ویژه مهندسی را تأمین کند. برابر این دستور سایر نیروهای ارتش نیز ملزم به تبعیت از امیر حیدری، در امر امداد رسانی شدند.

در پی این دستور که در راستای تشدید و گسترش اقدامات مردمیاری ارتش صادر شد، واحدهای مهندسی ارتش در استان‌های در معرض خطر سیل به حالت آماده باش در آمدند.

 همچنین فرمانده نیروی زمینی نیز ضمن ابلاغ آماده‌باش به یکان‌های مهندسی و به‌کارگیری بیشتر و سریع‌تر تجهیزات مورد نیاز مناطق سیل‌زده به فرمانده قرارگاه جنوب شرق و فرمانده ارشد نظامی استان فارس، برای کمک رسانی به مردم سیل زده، خواستار استمرار و تقویت کمک رسانی در مناطق سیل زده شد.

وی افزود: با دستورهای ابلاغی، تجهیزات مورد نیاز منطقه بنا به درخواست‌های ستاد بحران در اسرع وقت، امر خدمت رسانی را تسریع و تشدید خواهند کرد.