وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از افتتاح نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز سه‌شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان که در محل سازمان صنایع دفاع برپا شده است با بیان اینکه وزارت دفاع مسئولیت تولید قدرت و ارتقا توانمندی‌های صنعتی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد، اظهار داشت: در این مسیر از سر ریز تولیدات در حوزه‌های غیرنظامی برای ارتقا سطح صنعت کشور استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: دستاوردهایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده شامل ۱۱۰۰ محصول در حوزه‌های مختلف است که در این مسیر ما به ارتقا توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعتی پرداختیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ما بومی‌سازی محصولات و عمق‌بخشی به دانش و فناوری و هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف کشور را در دستور کار قرار دادیم و هم اکنون با بیش از ۵۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان همکاری می‌کنیم.

امیر آشتیانی در پایان از افتتاح یک نمایشگاه بزرگ از دستاوردهای دفاعی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه فناوری‌های بسیاری در حوزه دفاع توسعه پیدا کرده است، گفت: این توسعه به دو قسم بوده که یک بخش سرریز حوزه دفاعی است و یک بخش تکنولوژی‌هایی که در حوزه غیرنظامی توسعه پیدا کرده است.

وی گفت: ایجاد ظرفیت‌هایی مانند این نمایشگاه باعث می‌شود تا آشنایی با توانمندی‌های هر دو بخش صورت بگیرد.