وزیر ورزش و جوانان به گرفتن کارت زرد از سوی نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و توضیحاتی در خصوص تاثیر اظهاراتش درباره پرونده ویلموتس روی انتخابات فدراسیون فوتبال ارائه کرد.

به گزارش مرور نیوز، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در واکنش به اینکه ظاهراً توضیحات او در مجلس شورای اسلامی مورد قبول نمایندگان قرار نگرفته است، گفت: نظر نمایندگان برای ما قابل احترام است و درباره توضیحاتی که در رابطه با سوال دادم، خیلی از نمایندگان اعلام کردند از این توضیحات قانع شدیم.

سجادی که در حاشیه رونمایی از دستاوردهای تاریخ شفاهی با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، افزود: سوال این بود قانون وزارت ورزش در شهریور ۹۹ قطعی و در تاریخ ۱۰ مهر به رئیس جمهور وقت از سوی مجلس ابلاغ شد. مهلت زمانی ۶ ماهه‌ای لازم بود تا آئین‌نامه‌های مرتبط با این قانون تبیین شده و به کمیسیون‌ها برود تا در نهایت در هیأت دولت تصویب شود سپس قانون به مجلس باز می‌گردد تا مورد بررسی‌های قانونی قرار گرفته و در نهایت اجرایی شود.

وی در جریان این مصاحبه بار دیگر به حواشی پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و گفت: بحث ویلموتس را دو شب پیش تبیین کردم که یک سونامی است. منظورم با افراد خاصی نیست. اگر وزیر، کار را سَمبل کند خوب نیست.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: موضوع بیت المال است و دور زدن مردم درست نیست. سئوال‌کننده گفت ویلموتس این اتفاق را رقم زده و مسببان آن برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده‌اند. من اختیار ندارم و از نظر قانونی نمی‌توانم ورود کنم. اجازه نمی‌دهم به کسی چیزی بگویم. تنور انتخابات فدراسیون فوتبال باید گرم باشد اما ما از اتفاق ویلموتس راضی نیستیم. باید پیگیری کنیم، چه پرداخت پول و چه برخوردی با مسببانش می‌شود که این هم کار من نیست.

سجادی در خصوص گرفتن کارت زرد از سوی نمایندگان مجلس یادآور شد: به مجلس و نمایندگان اعتماد دارم و به رای‌شان احترام می‌گذارم. آرا ۱۲۰ در برابر ۱۱۲ شد.

وی درباره شرایط تیم فوتبال امید و انصراف این تیم از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: به عنوان یک ایرانی آرزو دارم تیم امید به المپیک برود. بنده مسئول هستم و پاسخگو. مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید به من گفت در ماه رمضان هیچ کجا به من زمین نمی‌دهند که من زمین شماره یک آزادی را هماهنگ کردم. برای چیزی که به عقلم می‌رسید انجام وظیفه کردم. از این مسئله خیلی متاسف شدم که همکاری خوبی وجود نداشته است. از سمت فدراسیون چیزی به ما اعلام نشده و من خبر را از رسانه‌ها شنیده‌ام.

وزیر ورزش ادامه داد: نمی‌توانم اعلام موضع کنم. با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال هم هنوز صحبتی نکرده‌ام و نامه‌ای نیامده است. ما مثل تثبیت دراگان اسکوچیچ در تیم ملی، به کارشناسی فدراسیون احترام می‌گذاریم اما علت آن برای ما مهم است. مسابقات مهم آینده، ساده نیست.

سجادی همچنین درباره برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و ابهامات و چالش‌هایی که برای این انتخابات با بحث فدراسیون‌های المپیکی و غیر المپیکی ایجاد شده است، گفت: بحث انتخابات کمیته نیاز به تحلیل کارشناسی دارد. باید با پولادگر (معاون وزیر) و دفتر مشترک صحبت کنیم و با اساسنامه و کمیته هماهنگ کنیم تا بحث فدراسیون‌های المپیکی و غیرالمپیکی را پیش ببریم. ببینیم آیا می‌شود بالانس کرد یا نه تا چیزی که به خیر و صلاح ورزش است، پیش ببریم.

وی در پایان تاکید کرد: انتخابات که لغو نمی‌شود اما امکان تأخیر همیشه هست. همانطور که تا الان بوده ولی هدف ما برگزاری آن در موعد مقرر است. جای نگرانی نیست.