نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل فروردین سال ۹۸ موجب تخریب ۷۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع این شهرستان شد که ۵۶۰ کیلومتر از آن به دلیل عدم جبران خسارت، مشکل جدی دارد.

به گزارش مرور نیوز، سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از پروژه ایستگاه پمپاژ رنگین‌بان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برخی مزارع گندم پلدختر به دلیل آسیب سیل به جاده دسترسی،  راه ورود کمباین برای جمع‌آوری و برداشت محصول مسدود بود که خسارات و مشکلاتی برای کشاورزان در برداشت.

وی افزود: بنابراین انتظار می‌رود برای ایستگاه‌های پمپاژ،  جاده‌های بین مزارع شهرستان پلدختر،  اراضی شیب‌دار و به طور کلی مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان اقدام جدی و مستمر صورت گیرد.

کاظمی یادآور شد: شهرستان پلدختر با وجود رودخانه‌های کشکان و سیمره و اقلیم بسیار مناسب برای کشاورزی و باغداری،  نیروی انسانی مطالبه‌گر و توانمندی دارد که می‌توان با حمایت دولتمردان به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزان پلدختر در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به طور کلی تخریب شد و از بین رفت.

نماینده مردم پلدختر و معمولان افزود: مصوبه‌ای درخصوص جایگزین کردن منابع ملی برای این زمین‌ها اخذ شد اما منابع ملی در منطقه وجود ندارد بنابراین انتظار می‌رود چنانچه امکان داشته باشد گزارش کارشناسی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای این زمین‌ها ارائه شود.

کاظمی گفت: باید بخشی از اعتبارات به عنوان بلاعوض و بخشی به عنوان تسهیلات به کشاورزانی که زمین‌های آنها تخریب شده  پرداخت شود تا بتوانند پروژه‌ای جایگزین مانند دامداری یا صنایع تبدیلی جهت ایجاد درآمد فعال کنند.