نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس قرار بر این شد که وام‌های ۲۰۰ میلیون تومانی روستایی داده شود اما مردم روستاها از بهمن ۱۴۰۰ تا الان معطل دریافت وام روستایی و اجرای مصوبه مجلس هستند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: ما در مجلس بودجه را تصویب می‌کنیم و منابع و مصارف هم مشخص می‌شود اما متأسفانه دولت به درستی آن را اجرا نمی‌کند و رئیس جمهور جهادی کشورمان هم بارها در این زمینه تذکر داده است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار بر این شد که وام‌های ۲۰۰ میلیون تومانی روستایی داده شود اما سازمان برنامه و بودجه به جهت آنکه ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود را ارائه نکرده، هنوز این وام‌ها پرداخت نمی‌شود و مردم روستاها از بهمن ۱۴۰۰ تا الان معطل دریافت وام روستایی و اجرای مصوبه مجلس هستند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ضمانت‌های بانکی به گونه‌ای است که بسیاری از روستاییان توان دریافت وام ازدواج و اشتغال را ندارند. برای مثال در قانون مصوب شده است برای دریافت وام ازدواج یک ضامن کافی است اما بانک‌ها این مصوبه را رعایت نمی‌کنند.

نیک‌بین افزود: همچنین برای ضمانت طرح اشتغال هم مطابق با قانون قرار بر این بود که سند اجرای محل طرح به عنوان ضمانت مورد استفاده قرار گیرد که بانک‌ها به این مصوبه هم عمل نمی‌کنند که حتماً باید این موضوعات مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح‌ها و لوایحی مورد بررسی قرار می‌گیرد که ضرورتی ندارد چرا که کشور موضوعات بسیار مهمی دارد و باید آن موارد مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال بحث برجام کش و قوس زیادی دارد و ابهامات زیادی را ایجاد کرده که باید در صحن مجلس این موضوع و روند مذاکرات بررسی شود و شرایط موجود به سمع و نظر مردم برسد.