معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه آنچه باعث پیشرفت می‌شود و از رکود جلوگیری می‌کند، توجه به پژوهش و علم است، بیان کرد: هر پژوهشی که می‌خواهد اثرگذار باشد قطعاً باید مرز دانش را بشکند تا بتواند موجب تحول شود.

به گزارش مرور نیوز، سومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار مهدی نژاد معاون علمی و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در مرکز همایش‌های کوثر برگزار شد.

دریادار سیاری در این جشنواره طی سخنانی با بیان اینکه نیروی انسانی رکن اساسی پیشرفت و تعالی در هر سازمانی است که می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند، گفت: دنیا، دنیای تحول است و اگر ما تحول در خودمان بوجود نیاوریم دچار غافلگیری راهبردی می‌شویم.

وی افزود: اما آنچه باعث تحول در سازمان می‌شود، نیروی انسانی کیفی است که باعث جلوگیری از غافلگیری راهبردی می‌شود. بیانیه گام دوم انقلاب نیز بحث علم و پژوهش را به میان آورده است که نقشه راه ما را مشخص می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه آنچه باعث پیشرفت می‌شود و از رکود جلوگیری می‌کند، توجه به پژوهش و علم است، بیان کرد: هر پژوهشی که می‌خواهد اثرگذار باشد قطعاً باید مرز دانش را بشکند تا بتواند موجب تحول شود. تدبیر رهبر انقلاب در این رابطه این است که ما باید راه میانبر را برویم تا بتوانیم به نوآوری دست پیدا کرده و از دشمن جلو بزنیم.

دریادار سیاری افزود: اگر می‌خواهیم روی پیای خود بایستیم و اگر می‌خواهیم دنباله رو کسی نباشیم باید پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بشکند و ما را در مسیر تعالی و نحو قرار دارد.

وی تصریح کرد: هر پژوهشی که بتواند حتی به اندازه یک تار مو وابستگی ما به خارج را قطع کند، پژوهشی است که استقلال ما را تضمین می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: علت اینکه خارجی‌ها به دانشجویان خارج از کشور ما اجازه ورود به علوم انسانی و مدیریتی نمی‌دهند این است که نمی‌خواهند هژمونی آنها در جهان بهم بخورد. باید بدانیم علوم انسانی است که می‌تواند باعث پیشرفت نیروی انسانی و در نتیجه پیشبرد صنعت می‌شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه ما باید به یافته و پژوهش گران علوم انسانی توجه بیشتری کنیم، تاکید کرد: ما در این حوزه اسناد بالا دستی بسیار ارزشمندی داریم که باید به آنها رجوع کنیم تا سطح دانش علوم انسانی خود را بالا ببریم.