مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: تمام تلاش آمریکا در جهت تضعیف مؤلفه‌های قدرت ایران در عرصه هسته‌ای، موشکی و نفوذ منطقه‌ای، با شکست مواجه شده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر حاتمی، مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور ارتش، طی سخنانی در جمع فرماندهان و استادان دانشگاه علوم پزشکی ارتش، گفت: در شرایطی که بمباران خبری و پروپاگاندای رسانه‌ای دشمنان، تشخیص حق از باطل را سخت و صعب کرده است، در صورت عدم شناخت و درک درست، خسران و آسیب غیر قابل جبرانی بر کشور و میهن عزیزمان مترتب خواهد شد.

وی بیان کرد: منظور از اقتدار، توانایی تحمیل اراده به صورت مشروع است. انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی، همواره توانسته این اقتدار خود را در کارزارهای متعدد و تندبادهای سهمگینی همچون جنگ تحمیلی، مبارزه با تروریسم تکفیری و داعش، تحریم‌های اقتصادی و مسائل منطقه‌ای تحمیل کند.

امیر حاتمی ادامه داد: اقتدار ایران اسلامی دارای عناصر قابلیت و اعتبار است و همواره این قابلیت‌ها با جانفشانی مردم و نیروهای مسلح، شهدا و… میسر شده است. اقتدار یعنی تمام تلاش آمریکا در جهت تضعیف مؤلفه‌های قدرت ایران؛ همچون هسته‌ای، موشکی و نفوذ منطقه‌ای، با شکست مواجه و اراده ما بر دشمنان تحمیل شد.

وی افزود: باید قدردان این مؤلفه‌ها و عناصر تحقق‌بخش آنها؛ یعنی نیروهای مسلح، شهدا، مدافعان حرم، دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان و… باشیم و تقویت‌شان هم بکنیم.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور ارتش در ادامه تصریح کرد: استراتژیست‌های آمریکایی سه کانون بحران را در راه هژمونی جهانی خود معرفی کرده‌اند: روسیه، چین و ایران. تمام تلاش آمریکا جلوگیری از اتحاد و نزدیکی این سه کانون به یکدیگر است. از این‌رو تلاش دارد با ابزارهای گوناگونی همچون ایجاد بحران در افغانستان و یا اعمال تحریم‌های اقتصادی و… این سه نقطه را درگیر کند.