رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قابلیت بازدارندگی و توان دفاعی کشور ما بومی و جوشیده از فکر و توان ایرانی است و هیچ قدرتی نمی تواند مانع از افزایش مستمر قدرت بازدارندگی ایران اسلامی و تقویت توان دفاعی کشور شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد بیان کرد: اگر ما مسجد را به عنوان مقر فرماندهی اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی و نماد ظهور مردم باوری در نظام اسلامی تعریف کنیم، ضروری است تا در جهت گیری های خود نسبت به نقش مسجد در مدیریت فرهنگی جامعه تجدید نظر اساسی انجام دهیم.

وی افزود: تقلیل مسجد به مکانی برای عبادت و تهی کردن این مکان مقدس از نقش اجتماعی آن ظلم به آموزه های پیامبر اسلام است که حکومت اسلامی را بر محور مسجد اداره می کردند. در سال های مبارزات انقلابی، مساجد نقش محوری در بسیج مردم علیه رژیم شاهنشاهی ایفا کردند و در سال های دفاع مقدس نیز مساجد نقش محوری در بسیج نیروها علیه دشمن داشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز هم با توجه به تغییر ماموریت ها و ظهور جبهه های جدید مبارزه نیازمند بازتعریف نقش مساجد هستیم و باید در این مسیر از تجربه مساجدی که در سراسر کشور توانسته اند محور حرکت های جهادی، تربیتی، محرومیت زدایی، خیریه، توانمندسازی و سایر فعالیت های اجتماعی قرار گیرند، به بهترین شکل استفاده کنیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه مسجد در دین اسلام، انسان ساز و جامعه پرداز است، گفت: اجتماع مومنان به خودی خود منشاء خیر است و مسجد مکانی است که در آن اجتماع مومنان بر محور دعا و نماز شکل می‌گیرد. جامعه از طریق همین اجتماع سازنده مومنان به طور مداوم اصلاح می‌شود و از انحراف ناشی از تفرقه در جامعه اسلامی مصون می‌ماند.

هیچ قدرتی نمی تواند مانع از تقویت توان دفاعی کشور شود

قالیباف گفت: فرا رسیدن روز صنایع دفاعی کشور را به ملت ایران، تمامی مجاهدان سرافراز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص متخصصان وزارت دفاع و سایر تلاشگران حوزه صنایع دفاعی تبریک و یاد و خاطره شهدای گرانقدر صنعت دفاعی کشور را گرامی می دارم.

وی افزود: قابلیت بازدارندگی و توان دفاعی کشور ما بومی و جوشیده از فکر و توان ایرانی است و هیچ قدرتی نمی تواند مانع از افزایش مستمر قدرت بازدارندگی ایران اسلامی و تقویت توان دفاعی کشور شود.

اگر به جوانان مومن و متخصص کشور اعتماد کنیم، می توانیم قله های پیشرفت را فتح کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستاوردهای غرورآفرین صنعت دفاعی کشور علاوه بر آنکه نمادی از شکست سیاست های تحریمی دشمنان ایران اسلامی است، به روشنی نشان می دهد که اگر به جوانان مومن و متخصص کشور اعتماد کنیم، می توانیم بر مشکلات فائق آییم و قله های پیشرفت را فتح کنیم.

قالیباف با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور اکنون سه ویژگی مهم و راهبردی را با هم ترکیب کرده است، گفت: اول اینکه به یک صنعت پیشران تبدیل شده که همزمان با خود سایر رشته های علمی به ویژه فنی و مهندسی را تغذیه کرده و توسعه می دهد و دوم اینکه با تامین نیازمندی نیروهای مسلح و ایجاد برتری فناورانه نقش مهمی در قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور ایفا می کند و سوم با گشودن باب صادرات دفاعی در آینده نزدیک به مکمل مهمی برای اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.