حجت‌الاسلام‌ صدیقی گفت: دولت سیزدهم امید را تا حد زیادی در دل مردم بازگردانده و حتی مخالفان دولت هم نمی‌توانند خدمات جهادی و در میدان بودن دولت را انکار کنند.

به گزارش  مرور نیوز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز 18 شهریورماه تهران گفت: رهبر بی‌بدیل ما در غیبت امام زمان که از افتخارات‌شان این است که فانی در امام زمان و خادم امام زمان هستند، در مورد خدمات دولت گفتند که یکی از برکات خداوند به این دولت این است که امید را تا حد زیادی به مردم بازگردانده است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار کرد: بحمدالله پرچم در دولت سیزدهم در دست یکی از فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها قرار گرفته که عاشق خدمت است و تشنه قدرت نیست. هم‌اکنون حتی مخالفان دولت نمی‌توانند انکار کنند که این دولت جهادی و در میدان است و بحمدالله کسی حاشیه‌ای از آن سراغ ندارد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: در حال حاضر مردم با انصاف ما می‌بینند که رئیس جمهور در تمام حوادث مانند سیل‌ها، خود شخصاً در میدان حاضر شده و صرفاً پیام صادر نکرده و در کنار او وزیران دولت نیز همواره حضور میدانی داشتند که این نکته برای مردم ایجاد دلگرمی و امید می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم رقابت منفی با قوای دیگر کشور ندارد، گفت: در حال حاضر قوای کشور خود را مجموعا خادم مردم می‌دانند و جزیره‌ای عمل نمی‌کند. جلسات مشترک قوا نیز برای تظاهر نیست و واقعا می‌خواهند مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها تصمیمات مشترک بگیرند.

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: زمانی که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد مشکلات زیادی از نظر تورم، خالی بودن خزانه و به هم ریخته بودن اوضاع وجود داشت ولی در این مدت کارهای بزرگی در زمینه اقتصادی انجام شده است. دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی خارجی نیز تحرکات بی‌سابقه‌ای داشته و در صادرات و واردات اقتصادی و مسائل کشاورزی، آنچه را که فوق توقع بود، انجام داده است.

وی افزود: در این مدت دولت ۴۱ هیات اقتصادی ایرانی را به دیگر کشورها فرستاده و ۲۸ هیات اقتصادی به ایران آمده است، همچنین ۲۲۰ سند بین المللی به امضا رسیده و ۲ سند بین المللی عملیاتی شده که یکی از آن‌ها سند ۲۵ ساله با چین و دیگری سند ۲۰ ساله با روسیه است.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: همچنین ۱۰۰ مورد بازدید میدانی سرزده از ارگان ها و سازمان ها نیز در دولت سیزدهم انجام شده است؛ چنین تحرکی سابقه نداشته که رئیس جمهور علاوه بر سفرهای استانی هفتگی، به صورت میدانی و سرزده از اماکن مختلف بازدید کند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مجمع جهانی اهل بیت، بیان کرد: مجمع جهانی اهل بیت باید بتواند همه دل‌های مشتاق را با ایجاد جاذبه‌های مناسب در مسیری متحد قرار دهد. 

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه خط فاصل نظام اسلامی ما و مجمع جهانی اهل بیت فقط بین کفر و اسلام است، گفت: رمز اقتدار جامعه اسلامی به وحدتی است که زیر پرچم امامت اهل بیت عملی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اربعین مانور عظیم انتظار و اجتماع بزرگ ضد استکبار است، گفت: مسئله اربعین یک بار اخلاقی و عرفانی دارد که به برکت امام حسین علیه السلام در تریبون‌های عمومی ما قابل طرح است.

وی افزود: در حدیثی که در روایت های شیعه و سنی آمده است گفته شده که اگر انسان ۴۰ روز زندگی خود را بر محور رضای خدا قرار داده و از هوای نفس خود فرار کند، خداوند متعال چشمه‌های حکمت را از دل او می‌جوشاند و وقتی سخن می‌گوید این سخن تبدیل به بارش حکمت می‌شود.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه اربعین سمبل و نماد حیات شهید و نابودی مستکبر است، اظهار کرد: خداوند متعال می توانست که اولین زائر را ۱۰ روز بعد از عاشورا به کربلای معلی برساند ولی سِری در این مسئله است که باید ۴۰ روز بعد از شهادت سیدالشهدا علیه‌الاسلام، جابر بن عبدالله انصاری بیاید و قبر بی‌نشان سیدالشهدا را نشان‌دار کند و این پرچم را در آنجا نصب کند تا به من و شما بگویند اگر ۴۰ روز، شب و روز زیر پرچم امامت و ولایت نفس کشیدید، بعد از چهل روز خودتان تبدیل به چشمه معرفت می‌شوید.