وزیر کشور درباره امکان صدور برگ موقت در مرزها توضیحاتی را ارائه کرد.

 

به گزارش مرور نیوز، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: چند روزی است که تردد در مرزها روان است و گذر زوار به خوبی و راحتی انجام می شود. به جز ۲ روز که مقداری ازدحام بود و ما از عزیزان زایر خواهش کردیم به مرزها مراجعه نکنند، شرایط فراهم است و در هر ۶ مرز تسهیلات خیلی خوبی برای زوار وجود دارد و امکانات خدمات و انتقال آنها در هر دو طرف مرز فراهم شده است.

وزیر کشور درباره شرایط تمدید گذرنامه هم اظهار کرد: آنهایی که مشتاق سفر هستند می توانند برای تمدید اعتبار گذرنامه یا دریافت برگ تردد موقت مرزی، از خرمشهر، قصر شیرین و مهران اقدام کنند. فراجا این آمادگی را فراهم کرده است تا پاسخگوی خیل عظیم مشتاقان باشد.

 وحیدی خاطرنشان کرد: احتمالا عزیزان زیادی مایل به شرکت دراین هنگامه فرهنگی- مذهبی باشند که همه زیرساخت ها و شرایط برای این سفر فراهم شده است. طبیعتا امروز و فردا که شب جمعه است و به اربعین نزدیک می شویم، ممکن است تعداد زیادی از عزیزان به این سفر اقدام کنند.

وی در پاسخ به میزان تردد زایران از مرزهای ایران هم گفت: تا کنون بیش از سه میلیون زایر به خاک عراق وارد شده‌اند و تقریبا نیمی از آنها باز گشته اند و این روند ادامه دارد.

وزیر کشور درباره افزایش نرخ حمل و نقل در برخی شهرهای عراق هم اظهار کرد: در این زمینه هماهنگ شد و دولت عراق هم موافقت کرد که وسایل نقلیه از داخل ایران اعزام شود. پس از این هماهنگی، برخی از خودروها به داخل عراق رفتند و تعدادی دیگر هم در حال اعزام هستند.

وحیدی افزود: با دریافت برخی گزارش ها از گرانی کرایه ها در مسیرهایی چون بغداد به تمرچین، بلافاصله پیگیری شد و البته دولت عراق هم تاکید کرده است که بخش های خصوصی رعایت قیمت های عرف را داشته باشند و کرایه حمل و نقل گران نشود.با این حال وسایل حمل و نقل ما آماده است تا در این زمینه کمک کند و هماهنگی لازم با دولت عراق هم انجام شده است.

وی گفت: امکان صدور برگ موقت تردد مرزی در خرمشهر، مهران و قصرشیرین فراهم شده است.روند عزیمت زائران به عراق افزایشی است و ما آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی داریم.