فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، هر روز بالنده‌تر و قوی‌تر و مقتدرتر به پیش می‌رود و پرچم استقلال این کشور را در جهان به احتزاز در آورده است.

 

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی صبح امروز دوشنبه در آیین اختتامیه بیستمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که در مرکز آموزش شهدای سرباز ۰۱ نیروی زمینی برگزار شد، با گرامیداشت ایام پیش روی هفته دفاع مقدس، به حضور افسرانی از فرماندهی کل انتظامی کشور در این دوره آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال هم توفیق حضور جمعی از عزیزان فراجا را در میان افسران ارتش داریم؛ فراجا یکی از بخش‌های خدوم پرکار و سودمند و مفید برای ملت عزیز است.  

وی افزود: کارکنان فرماندهی انتظامی کل کشور در واقع مدافعان امنیت و نظم اجتماعی هستند که در جای جای این مملکت مشغول به خدمت به مردم هستند و ما قدردان این عزیزان هستیم.  

فرمانده کل ارتش با اشاره به خدمات و تلاش‌های سخت و شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف کشوری و لشگری در ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: امسال شاهد حرکتی بزرگ و شبانه‌روزی در عرصه خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) بودیم که ده‌ها برابر سال‌های گذشته بود و جا دارد از آن قدردانی و تشکر کنیم.

سرلشکر موسوی پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور را ماموریت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های افسری، گفت: شما افسران و فرماندهان آینده چنین ارتشی هستید و آماده‌اید این ماموریت بسیار مهم و حیاتی را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید.  

وی ادامه داد: تاریخ گواه است که پیشینیان ما با تمام توان و با توکل به خدا بار سنگین مسئولیت خطیر پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی را برعهده گرفتند و در ۸ سال دفاع مقدس از آن سربلند بیرون آمدند.  

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، هر روز بالنده‌تر و قوی‌تر و مقتدرتر به پیش می‌رود و پرچم استقلال این کشور را در جهان به احتزاز در آورده است و تاکنون اجازه کوچکترین اقدام را علیه استقلال کشور به دشمن نداده است.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: ارتش در تمام ساعات شبانه‌روز و حتی در همین لحظه در هوا، زمین و دریاهای ایران عزیز تا عمق آبهای آزاد از مرزهای زمینی، شرق و غرب و جنوب و شمال کشور تا مدار ۲۰ درجه در آبهای آزاد مشغول پاسداری از این کشور است.

وی خطاب به افسران حاضر در میدان گفت: شما لباس پاسداری تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی را بر تن کرده‌اید و پوشیدن لباس سربازی ارتش اسلام مبارکتان باد.