سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اینستاگرام نوشت: مدعیان دفاع از حقوق ملت ایران، بهتر است شعارهای دروغین و نخ نمای خود را کنار گذاشته و به چند دهه تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری علیه ملت ایران پایان دهند.

به گزارش مرور نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پستی در صفحه اینستاگرامش از رویکرد دوگانه آمریکا و غرب انتقاد کرد.

وی در این زمینه نوشت: رویکرد دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی و ملت ایران، همواره توأم با نفاق و معیارهای دوگانه بوده است. در اغتشاشات اخیر، رهبران سیاسی آمریکا و بعضا اروپا، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب، از یک رخداد غم انگیز در حال بررسی سوءاستفاده کردند و با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند، اما حضور میلیون‌ها نفر از ملت در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش را نادیده گرفتند و یا کوچک شمردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بی شک جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران، این بار نیز در کنار صدها پرونده شکست‌های مفتضحانه آنان در تاریخ ثبت خواهد شد.

کنعانی یادآور شد: مدعیان دفاع از حقوق ملت ایران، بهتر است شعارهای دروغین و نخ نمای خود را کنار گذاشته و به چند دهه تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری علیه ملت ایران پایان دهند.

 «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش نیز در توئیتی به توئیت «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: ایالات متحده با آن سابقه ننگین حقوق بشری هم در داخل و هم خارج از کشور، چطور به خود جرأت داده و خود را در موضع برتر اخلاقی می‌بیند و به موعظه جهان می‌نشیند؟ آقای بلینکن باید به یاد داشته باشد که او وزیر خارجه کشوری است که پلیس آن تنها در ۹ ماه، ۷۳۰ نفر که بسیاری از آن‌ها سیاه‌پوست بوده‌اند را به ضرب گلوله کشته است.

لازم به ذکر است «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیشب در اظهاراتی مداخله جویانه تهدید کرد این اتحادیه علیه تدابیر قانونی ایران برای حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه، اقدام می‌کند. وی افزود:  «اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ دادن به رویدادهای ایران است».

بورل همچنین بیان کرد: «در آستانه نشست شورای وزیران خارجه، اتحادیه اروپا به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به مرگ مهسا امینی و همچنین نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به اعتراضات پس از آن ادامه خواهد داد».