دادستان گیلان گفت:متأسفانه با توجه به قطعی برق به جهت تخریب تأسیسات توسط آشوب گران و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، سید مهدی فلاح میری با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان بند ۸ زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند، ادامه داد: با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شد و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت متشنج شد.

‌وی با بیان اینکه در این ناآرامی، تعدادی از زندانیان تأسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند، اظهار داشت: در پی این واقعه پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک آور استفاده کرد.

دادستان مرکز گیلان اضافه کرد: متأسفانه با توجه به قطعی برق به جهت تخریب تأسیسات توسط آشوب گران و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت نموده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر با تلاش مأمورین و مسئولین زندان وضعیت زندان عادی شده و فعالیت‌های روزمره زندانیان ادامه دارد.