نماینده مردم شاهین شهر از کلید خوردن طرح سؤال از وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

​به گزارش مرورنیوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از اغاز طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: به خاطر عدم انجام کامل تکالیف از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در بحث حمایت از دامداران، سؤال از سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مجلس کلید خورد.

متن کامل طرح سؤال نماینده شاهین شهر از وزیر جهاد کشاورزی به شرح زیر است:

خلاصه سؤال: به چه دلیل شرکت پشتیبانی امور دام حمایت‌های لازم را از واحدهای تولیدکننده محصولات پروتئینی و فرآورده‌های دام و طیور و حتی تعهداتی را که در قبال رفع مشکلات دامداران و مرغداران پذیرفته است را بطور کامل انجام نمی‌دهد؟

شرح سؤال: جناب آقای وزیر، چرا علیرغم اینکه اینجانب طی ۶ تذکر کتبی به همراه مکاتبات متعدد، مشکلات دامداران و مرغداران را به اطلاع جنابعالی رسانده‌ام و به صورت مستمر هم پیگیری شده است هنوز بعد از گذشت هشت ماه برخی از مشکلات عمده این حوزه از تولید رفع نشده است؟

چرا نباید به مشکلاتی که برخی از آن در ذیل اشاره می‌شود و عدم رفع آن امنیت غذایی کشور را دچار بحران می‌کند رسیدگی فوری شود؟

١- اتحادیه دامداران استان اصفهان و شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار از محل تحویل فرآورده‌های گوشتی و غیره بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان از خردادماه تاکنون طلبکار است به چه دلیل این بدهی پرداخت نمی‌شود؟

۲- تسهیلات پرداختی که قرار بوده به تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی دام و طیور پرداخت شود به چه دلیل به یکباره قطع می‌شود ؟ چرا پیگیری نمی‌شود که مجدد در جریان قرار گیرد؟

۳- چرا نهاده کافی در دسترس دامدار قرار نمی‌گیرد؟ که بعضاً مجبور شوند کمبود نیاز خود را با قیمت بالاتر در بازار سیاه تهیه کنند که این موضوع منجر به افزایش هزینه تولید گردیده و تولیدکننده را متحمل زیان نماید.

۴- چرا سهمیه نهاده‌های معوقه تحویل داده نمی‌شود؟

۵- اتحادیه مرغداران استان اصفهان و شهرستان‌های مذکور نیز بابت تحویل فرآورده‌های گوشتی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از فروردین ماه تاکنون طلبکار است، چرا بدهی آنان پرداخت نمی‌شود؟

۶- مرغداران از تحویل نهاده بی‌کیفیت (لوبیا و ذرت) ناراضی هستند به دلیل این که جوجه‌ها را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد، چرا نظارت کافی بر نهاده وارداتی صورت نمی‌گیرد؟

۷- جوجه‌ریزی در سطح استان نسبت به میزان قبلی کاهش یافته است و این یعنی عدم حمایت کافی از تولید، چرا حمایت و پشتیبانی لازم از تولیدکننده صورت نمی‌گیرد؟