سخنگوی دولت گفت:کارخانه نساجی مازندران به فعالیت بازگشته و بیش از ۴۰۰ کارگر به این کارخانه بازگشتند.

به گزارش مرور نیوز، علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در رابطه با آخرین وضعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سرپرستی آقای زاهدی‌وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اِذن رهبر انقلاب، تا زمان انتخاب وزیر جدید ادامه دارد، گزینه ها در حال بررسی است و در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت در بخشی از اظهارات خود در این نشست خبری با بیان اینکه در آشوب‌های اخیر، اغتشاشگران به کسب و کارها، اموال عمومی و حتی آمبولانس‌ها خسارت زیادی توسط آشوبگران وارد شد، افزود: کسانی که جزو مباشران، مسببان، مشوقان و حامیان اغتشاشات و ناامنی بودند باید این خسارت را جبران کنند.

وی همچنین با بیان اینکه دولت در راستای کمک به کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، امسال تلاش خود را برای عادلانه‌سازی و متناسب‌سازی انجام داده است، تاکید کرد: افزایش ده برابری یارانه‌ها، افزایش حقوق کارگران، بازنشستگان و معلمان در همین راستا عملیاتی شد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: خوشبختانه دو فوریت آخرین حلقه این زنجیر یعنی لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان در مجلس تصویب شد، در صورت تصویب لایحه مذکور، افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی خواهد بود و حقوق‌های پایین‌تر، افزایش بیشتری خواهند داشت.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه سازوکارهای لازم برای راه‌اندازی «خانه ملی گفتگوی آزاد» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است ادامه داد: در خانه گفتگوی آزاد فضایی آزاد برای مردم خصوصا جوانان به دور از هرگونه محذوریت علمی و گفتگویی فراهم می‌شود.

وی همچنین با اشاره  به تاکید رئیس‌جمهور برای در نظر گرفتن مکان‌هایی برای طرح اعتراض یا انتقادات، یادآورشد: این کار در همین روزهای اخیر به مرحله اجرایی رسید، در دانشگاه تهران خانه گفتگو تاسیس شد و نخستین نشست آن با حضور ۹۰ نفر از اساتید این دانشگاه و ارائه دیدگاه‌های ۲۰ استاد برگزار شد.

سخنگوی دولت افزود: این موضوع در دستور کار دولت بوده و از هر گونه مشارکت نخبگانی در این زمینه استقبال می‌کند و همچنین برای اینکه خللی در امور کشور پیش نیاید وزیر کشور مکلف شد تا برای ساماندهی ، پیشنهادهایی ارایه کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است و قانون هم قواعد مربوط به فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را در آیین‌نامه مشخص کرده و رئیس‌جمهور پیشنهادی را برای به روزرسانی سازوکارها مطرح و به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول کرده است.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: در سال زراعی جاری ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳۰۴۴ میلیارد تومان(حدود ۳.۶ برابر سال گذشته) از کشاورزان خریداری و پیرو تاکیدات رئیس‌جمهور و پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، کل مطالبات کشاورزان تسویه و پرداخت شده است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر پیرو سفر رئیس جمهوری و دستورات و مصوبات برای احیای این کارخانه بزرگ و قدیمی صنعتی در حال حاضر جان دوباره گرفت و به صورت سه شیفته فعال شده است، افزود: بیش از ۴۰۰ کارگر کارخانه به کار بازگشته و ۱۰۰ شغل جدید نیز با اجرای طرح توسعه در این کارخانه راه اندازی می‌شود، مطالبات و حقوق کارگران در این واحد نیز به روز شده است.

سخنگوی دولت درباره انتشار اخبار شبکه‌های خبری معاند و اقدام عملی دولت ایران برای برخورد با آنها تصریح کرد:بعضی رسانه‌ها به جای خبر رسانی درست به مردم محلی برای آموزش اقدامات تروریستی و سوءاستفاده از کودکان شده اند. این رسانه‌ها مورد حمایت کشورهایی هستند که خود در بازنشر اخبار درگیری‌های خود جرأت انتشار ندارند و این رسانه‌ها باید پاسخگوی اقدامات تخریبی خود در مراجع قانونی باشند و دولت به طور حتم مدافع حقوق مردم خواهد بود.

بهادری جهرمی درباره کندی اینترنت و فیلتر بودن برخی شبکه‌های اجتماعی که در روزهای اخیر بسیاری از کسب و کارها دچار زیان شده ‌اند، یادآور شد: که مسئولان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رصد موضوع را بر عهده دارد و متولی این حوزه است و با توجه به رصد به روزی که از شرایط دارد، تصمیم می‌گیرد.

وی با اشاره به دخالت کشورهای غربی در امور کشور و تحریم‌ها، گفت: در عرصه‌های مختلف شاهد رفتارها و استاندارهای دوگانه از کشورهای غربی بوده و هستیم همانطور که دیدیم با آشوب و آشوبگری به نام حمایت از زنان دفاع می‌کنند، اما در قلب اروپا به بانوی سفیر ایرانی با سلاح سرد حمله می‌شود و حتی توانایی تامین امنیت سفیر ایران را ندارند اما ادعای نسخه پیچی امنیتی می کنند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: این استانداردهای دوگانه باید حل شود این کشورها که نسخه می پیچند خود به تعهدات عمل نکردند. آمریکا از توافق خارج و باعث شد دولت در مسیر تضمین حمایت از حقوق مردمش و برداشتن تحریم‌ها جدی‌تر شود.

سخنگوی دولت اظهار کرد: دارویی که خانم مهسا امینی مصرف می‌کرد، تهیه مواد اولیه‌ آن بارها به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل وارد می‌شد، پس نمی‌شود اینجا از حمایت دم زد یعنی در زمینه تامین داروها با اقدامات ضد حقوق بشری مانع ورود دارو می‌شوند اما بعد مدعی حمایت می‌شوند و این ادعا مضحک است.

بهادری جهرمی با اعلام خبر احیای یک واحد تولیدی گفت: فعالیت دوباره صنعت نساجی مازندران خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و ١٠٠ شغل جدید نیز در این مجموعه تولیدی احیا می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین به وقوع زلزله اخیر در شهرستان خوی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در این حادثه که خوشبختانه صدمات جانی نداشت، همه مسئولان به‌موقع در صحنه امدادرسانی حاضر شدند و میزان خسارت هم از سوی ستاد بحران پس از ارزیابی اعلام می‌شود و تنخواهی نیز برای امور اضطراری در اختیار آنها قرار دادیم.

وی  درباره لایحه افزایش حقوق کارمندان گفت: موج تورم در پی جنگ روسیه و اوکراین و برخی از آثار تورمی ناشی از اقدامات اقتصادی نادرست در سال‌های اخیر باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم شده بود به همین منظور دولت در تلاش بود تا آنهایی که حقوق کمتر می‌گیرند و از آثار تورم متضرر می شوند، مورد توجه قرار گیرند.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره دستاورد سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به روسیه توضیح داد: آقای مخبر در نشست کشورهای ساحلی خزر، هفت پیشنهاد را برای رفع موانع اقتصادی مطرح کرد که مهمترین آن تلاش برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مشترک است و در صورت تحقق می تواند یک بازار حدود ۷۰۰ میلیارد دلاری را در برابر ایران قرار دهد و به خنثی سازی تحریم ها کمک‌ کند.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به آغاز احداث راه آهن رشت - آستارا ادامه داد: تلاش برای تکمیل کریدور شمال - جنوب از دیگر موضوعات مهم بود که می تواند چهار کشور ساحلی دیگر را به خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند وصل کند.

وی یادآور شد: تلاش برای یکسان سازی فرکانس های برق و تبادل انرژی، توافق برای ایجاد نظام مالی بانکی مشترک و موافقت با پیشنهاد ایران برای همکاری های نفت و گاز و گردشگری و محیط زیست و امنیت غذایی را از دیگر دستاوردهای سفر معاون اول رییس جمهور به روسیه است. در این سفر قراردادهایی منعقد شده است که اجرای آنها تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور را در پی دارد.

سخنگوی دولت درباره تاکید دولت بر مبارزه با فساد و برگزاری جلسات هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، تاکید کرد: اقدامات این ستاد منوط به برگزاری جلسه نیست و اولویت دولت از بین بردن ساختارهای فسادزا و زیرساخت‌های ایجاد فساد است.

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم گفت: مسیری که دولت برای وضعیت معیشت و حل مشکلات اقتصادی آغاز کرده است، با جدیت تداوم دارد و آثار این تصمیم گیری ها در شاخص‌های اقتصادی کم و بیش آشکار است و برای درمان دردهای مزمن باید زمان داد. دشمن احساس کرد با اصلاح اقتصادی در کشور، مشکلات اقتصادی در سال‌های بعد مرتفع خواهد شد و این موضوع دشمن را به این مسیر برد که از اعتراض‌ها استقبال و ایجاد ناامنی کند و این اقدام دشمن به روشنی اثبات کرد مسیر دولت برای اصلاح موانع اقتصادی مسیر درستی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر مخالفان بر مدارس و دانش‌آموزان، تاکید کرد: دانش آموزان در برهه‌های مختلف نشان داده اند با استعدادی که دارند می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند. دشمن در این شرایط سعی در تضعیف این جامعه پیشرو دارد. در این رهگذر تکلیف دولتمردان و جامعه فرهنگیان و خانواده‌ها در این شرایط بیشتر می‌شود تا پیشرفت این نسل با استعداد را در مسیر فرهنگ ایرانی اسلامی هدایت کنند. این نسل، شرایط خوبی را برای کشور رقم خواهد زد.