مشاور مقام معظم رهبری گفت: روسیه و چین بدون پناه بردن به دلار با همدیگر تبادلات تجاری انجام می دهند و این یک پیشرفت بسیار خوب است تا اسیر دلار و اراده آمریکا نباشند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المیادین، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت که روابط ایران و روسیه بسیار خوب، در سطوح بالا و راهبردی است و این روابط در حال گسترده شدن است.

وی گفت که جهان امروز بر اساس همکاری‌های منطقه‌ای تشکیل شده است نه بر اساس وضعیت کاملا بین‌المللی که برخی ها همواره آرزوی آن را دارند.

ولایتی تاکید کرد که هرگونه تعرض به مرزهای یک کشور از سوی کشوری دیگر منجر به تنش و جنگ می شود و این مساله منجر به حضور برخی طرف ها مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی می شود که همواره به دنبال ایجاد هرج و مرج هستند.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین گفت که همکاری در چارچوب سازمان شانگهای گامی ارزشمند و راهبردی است.

وی گفت که روسیه و چین بدون پناه بردن به دلار با همدیگر تبادلات تجاری انجام می دهند و این یک پیشرفت بسیار خوب است تا اسیر دلار و اراده آمریکا نباشند.

ولایتی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که ایران و روسیه در خصوص مساله قفقاز جنوبی اختلاف نظر اساسی با هم ندارند.

وی همچنین تاکید کرد که ناتو هر گلوله‌ای که در هر نقطه ای از جهان شلیک می‌شود را رصد می کند تا به خواست آمریکا و خارج از عرف بین‌المللی در آن امر دخالت کند.