نماینده مردم اراک گفت: اگر امروز احزاب و جریان‌های سیاسی شناسنامه‌دار، نظرات معترضان را به گوش مسوولان برسانند و اعتراضات در چارچوب قانون و منطبق با اصل بیست و هفتم قانون اساسی دنبال شود دیگر شاهد اغتشاش و آشوبگری نخواهیم بود.

به گزارش مرورنیوز، محمدحسن آصفری، درباره اشاره رهبرانقلاب به طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن برای اغتشاش‌های پراکنده در کشور گفت: این طراحی‌ها با استفاده از شبکه های نفوذی که در داخل و خارج کشور ماموریت پیدا می‌کنند، با استفاده از رسانه های معاندی که فقط برای کشور ما تولید برنامه دارند و نیز با استفاده از ایجاد نارضایتی هایی که عده‌ای در داخل کشور مامور پیگیری آن هستند دنبال می‌شود. اینها روش‌هایی است که دشمن در جهت ایجاد بحران و آشوب در کشور از آنها استفاده می‌کند. همچنین از طریق نفوذ به درون صفوف معترضانی که در اعتراض به یک موضوعی تجمع کرده‌اند درصدد تبدیل آن اعتراض به بحران و آشوب و خسارت برای اموال عمومی بر می‌آیند.

وی در واکنش به اینکه با توجه به تاکید رهبری بر تفکیک میان عوامل دشمن با معترضان و انجام کار فرهنگی روی  دسته دوم این کار فرهنگی از طریق کدام شیوه‌ها باید انجام شود گفت: تکلیف آنهایی که به طور سازمان یافته دنبال انجام ماموریتشان برای ایجاد آشوب در کشور هستند روشن است. اما برای آنهایی که براساس هیجانات دست به چنین اقداماتی می‌زنند باید کار فرهنگی صورت بگیرد. مثلا رسانه‌ها باید نسبت به معرفی اهداف دشمن در زمینه ایجاد آشوب در کشور اقدام کنند. باید نسبت به آشناسازی مردم با اهداف و برنامه‌های دشمن برای اهداف تجزیه‌طلبانه و دامن زدن به اختلافات قومی و بروز جنگ داخلی در کشور به طور جدی اقدام شود. امروز هدف دشمن کل ایران است. نه اینکه با فرد یا گروه خاصی دشمنی داشته باشند. دشمنی آنها با همه ملت ایران است. امروز صداوسیما، مطبوعات و فضای مجازی باید در جهت معرفی اهداف دشمن و آگاه سازی مردم در فضای دانشگاه‌ها و مدارس اقدام کنند تا اهداف شوم دشمنان به درستی به مردم معرفی شود.

آصفری درباره مخالفت رهبری با امنیتی شدن فضای جامعه و اینکه کدام گروهها باید برای جلوگیری از امنیتی شدن فضای جامعه به صحنه بیایند گفت: به نظر من کسانی که حرفی برای گفتن دارند یا رسانه هایی که می‌توانند برنامه تولید کنند، سخنرانان، وعاظ، اساتید دانشگاه و همه کسانی که دلشان برای کشور می‌سوزد امروز باید به صحنه بیایند و جامعه را نسبت به اهداف دشمن آگاه کنند. اینکه صرفا با برخوردهای پلیسی بخواهیم با این حوادث مقابله کنیم به این معناست که ما صرفا دست به رفتارهای سلبی زده‌ایم. لازم است که در راستای اقدام‌های ایجابی هم گام برداشته شود. البته پلیس هم باید حضور داشته باشد. وقتی که امروز می‌بینیم دست به رفتارهایی مثل آتش زدن اتوبوس‌ها، آمبولانس‌ها یا اموال عمومی زده می‌شود باید با برخوردهای امنیتی و انتظامی با چنین رفتارهایی برخورد شود. نمی شود که پلیس کنار بایستد و ما شاهد چنین رفتارهای توسط آشوبگران باشیم. اما در کنار اقدام‌های امنیتی باید کار فرهنگی هم صورت بگیرد.

آصفری درباره اینکه چرا با وجود تاکید رهبری بر تفکیک معترضان از آشوبگران، مفهوم سازی و سازوکار روشنی برای حق اعتراض در جامعه ما تعریف نشده اذعان کرد: من اعتقاد دارم وجود احزاب یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد. اگر امروز احزاب و جریان‌های سیاسی شناسنامه‌دار، میدان‌دار باشند و نظرات معترضان را به گوش مسوولان برسانند و اعتراضات در چارچوب قانون و منطبق با اصل بیست و هفتم قانون اساسی دنبال شود دیگر شاهد اغتشاش و آشوبگری نخواهیم بود.