نماینده بهشهر گفت: هر چیزی که برای مردم حساسیت‎زا باشد می‌تواند به عنوان بهانه‌ای برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور قرار بگیرد.

به گزارش مرورنیوز غلامرضا شریعتی اندراتی، درباره تذکر رهبرانقلاب به مسوولان که مراقب باشند حوادث اخیر حواسشان را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانند گفت: یقینا یکی از اهدافی که دشمن در چنین حوادثی دنبال می‌کند که به نظر من از اهداف اساسی آنها هم هست به همین موضوع مربوط می‌شود. دشمن دنبال این است تا مسوولان را سرگرم کارها و حاشیه‌هایی بکند که چندان هم ارزشی ندارد. با این کار دشمن می خواهد جلوی روند پیشرفت و توسعه کشور را بگیرد. یعنی در عمل به جای اینکه ما حواسمان را به کارهای اساسی کشور بدهیم به کارهایی مشغول شویم که ارزش چندانی ندارد. بنابراین مقام معظم رهبری به درستی تشخیص دادند که مسوولان در این گیرودار مسائلی که در کشور اتفاق افتاده و خوشبختانه در حال جمع شدن هم هست نباید به خودشان تردید راه بدهند. 

وی با بیان اینکه مسوولان نباید کارهای اصلی را رها کنند و از اتفاقات آینده غافل بمانند گفت: به نظر من مقام معظم رهبری به خوبی دست دشمن را خوانده است. این هشداری هم که به مسوولان نظام در دیدار اخیرشان با اعضای مجمع تشخیص مصلحت دادند بسیار به جا و درست بود. از جمله اهداف اساسی دشمن در این توطئه‌های خودساخته و برنامه‌ریزی شده این است که کشور از مسیر پیشرفت و توسعه باز بماند. هشدار مقام معظم رهبری به مسوولان هم ناشی از همین نگاه تیزبین ایشان است که مسوولان کارهای اساسی را رها نکنند و به کارهای اساسی و روند رو به توسعه کشور متمرکز بشوند  

وی درباره اشاره رهبرانقلاب به برخی زمینه‌هایی که دشمن برای ایجاد اغتشاشات از آن استفاده کرده، گفت: اگر دشمنی برای جامعه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند دنبال شناسایی نقاط ضعف یا نقاط اختلاف میان اقشار مختلف آن جامعه با حاکمیت است. دشمن که با بلندگو و به شکل آشکار حضورش را برای تخریب امنیت جامعه اعلام نمی‌کند. دشمن یک بهانه یا زمینه را که می‌تواند منشاء یک اختلاف یا بروز بحران بشود دستاویز قرار می‌دهد. بنابراین از آن موضوع استفاده می‌کند. حالا این موضوع می‌تواند مساله کمبود آب، دارو یا مساله جاده باشد. بسته به جغرافیای سرزمینی موضوعات مختلفی می‌تواند دستاویز دشمنان برای آسیب زدن به کشورمان باشد. درواقع هر چیزی که برای مردم حساسیت‎زا باشد می‌تواند به عنوان بهانه‌ای برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور قرار بگیرد.

شریعتی درباره اینکه اشاره رهبری به کار فرهنگی روی بخشی از معترضان باید شامل چه نوع اقداماتی باشد اذعان کرد: این فرمایش بسیار درستی است که حضرت آقا داشتند. به هرحال در این اغتشاشات کسانی هستند که با برنامه‌ریزی دقیق وارد می‌شوند. اینها هدفشان را از طریق اغفال جوانان و افرادی دنبال می‌کنند که از این اهداف و نیات بی خبر هستند. اما متاسفانه در دام چنین جریان‌هایی گرفتار می‌شوند و در یک فضای احساسی دست به تخریب و ایجاد ناامنی می‌زنند. البته اینها هم مسوول هستند و نمی‌توانند مسوولیتشان را در این زمینه نادیده بگیرند. اما یقینا این افراد فریب خورده‌اند و اسیر توطئه‌ای شده‌اند که از پشت پرده‌اش خبر ندارند. بنابراین با این افراد باید به گونه دیگری برخورد کرد. باید مسائل برای این افراد به درستی تبیین شود و ابعاد پشت پرده این مساله برای آن افراد اغفال شده روشن گردد. این افراد وقتی از ماهیت توطئه‌ها آگاه شوند مطمئنا به مسیر ملت بر خواهند گشت.

نماینده بهشهر درخصوص اینکه کدام نهادها یا مجموعه‌ها در انجام اقدامات فرهنگی برای آگاه سازی افراد فریب خورده در اغتشاشات مسوولیت اصلی را برعهده دارند تصریح کرد: آن افراد و اشخاصی که در جامعه از اعتبار بالاتری برخوردار هستند از جمله ائمه محترم جمعه و جماعات در تبیین این موضوعات می‌توانند نقش مناسبی داشته باشند. همچنین اساتید دانشگاه، رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و جراید حالا که ابعاد این حوادث روشن شده باید پا به میدان بگذارند و ابعاد مختلف آن را برای جوانان و کسانی که بدون هدف و غرض در این حوادث گرفتار شدند تبیین کنند. مسوولان فرهنگی، مسوولان آموزش و پرورش و معلمان هم که نقش اساسی در این زمینه دارند اگر وارد شوند و کمک کنند به یقین اثر فراوانی در ایجاد آرامش و امنیت در فضای جامعه خواهد داشت.

شریعتی در پاسخ به اینکه با آن دسته از مسوولان فرهنگی و سیاسی که با اظهارات تند در بالا گرفتن التهابات نقش دارند باید چه کرد گفت: آنچه که الان بسیار مهم است و کشور هم شدیدا به آن نیاز دارد موضوع نگاه نخبگان به تقویت امنیت عمومی جامعه است. همه باید بدانند که کشور در بستر امنیت و آسایش می‌تواند رو به جلو حرکت کند.  نقش خواص و سیاسیون بسیار اثرگذار است و در فضای ملتهب و ناآرام همه آسیب می‌بینند. به خصوص آن دسته از اقشار متوسط و ضعیفی که باید در این بستر برای تامین معیشت خانواده‌هایشان کار کنند در معرض آسیب هستند و سیاسیون باید به فکر این اقشار هم باشند.