نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: هر فردی که ظلمی در جامعه انجام می‌دهد که باعث ایجاد برای مشکل دیگران می‌شود و یا خسارتی را به کشور وارد می‌کند باید توسط قوه‌قضائیه رسیدگی شود.

به گزارش مرورنیوز، ​هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم برخورد با افرادی که در اغتشاشات اخیر موجب التهاب بیشتر فضای کشور شدند، اظهار کرد: ملاک ما، قانون است، هر فردی که ظلمی در جامعه انجام می‌دهد که باعث ایجاد برای مشکل دیگران می‌شود و یا خسارتی را به کشور وارد می‌کند باید توسط قوه‌قضائیه رسیدگی شود.

وی افزود: باید از سوی قوه‌قضائیه یک دادخواست رسمی برای افرادی که در اغتششات آسیب وارد کردند، صادر شده و با دعوت از آن فرد به او گفته شود که به این دلایل برای کشور مشکلاتی به وجود آورده و خسارت‌هایی را وارد کرده‌ است.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: این کار باید رسماً و قانوناً انجام شود و اگر این افراد ایرادی نسبت به ماجرا و قانون وارد کردند، با توجیهاتی، بخشی از ادعاهای منتسب به خود را رد کنند.

بیگی‌نژاد تأکید کرد: اگر ما قانون را رعایت نکنیم، هر فردی به خود اجازه می‌دهد که نسبت به این روند قانونی اعتراض کند، لذا باید طبق قانون به فرد متخلف اعلام شود که طبق یکی از بندهای قانونی، مجرم شناخته شده‌ و از خودش دفاع کند، این روش در چارچوب قانون طراحی شده و به صورت محترمانه در این روند طبق قانون به تخلفات افراد رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای جامعه تبیین شود که اعتراضات و اغتشاشات اخیر با موضوع اقتصادی نیست، تصریح کرد: نکته اول این است که افراد در صحنه به علت رده سنی خود دچار مشکلات اقتصادی نیستند، این اتفاقات در نقاطی رخ داده که طبقه اجتماعی مشکل اقتصادی نداشته و شعارها نیز شعارهای اقتصادی نیست. 

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: برخی ایراد می‌گیرند که مشکلات اقتصادی وجود دارد و به همین دلیل مردم اعتراض می‌کنند، ما منکر اعتراض مردم نیستیم، زیرا این اعتراضات اقتصادی نیست، افراد در صحنه وغالبا مشکل اقتصادی ندارند و شعارهای آن‌ها نیز اقتصادی نیست. 

بیگی‌نژاد با اشاره به اعتراضات شکل‌گرفته در مقابل مجلس و رسیدگی نمایندگان به آن‌ها خاطرنشان کرد: از هنگامی که ما وارد مجلس شدیم، مکرراً افراد مختلفی از همه اقشار در مقابل مجلس تجمع و اعتراض کردند، در این راستا، نمایندگان با حضور در جمع آن‌ها به مشکلات‌شان رسیدگی کرده و برخی مشکلات را نیز با دعوت از مسئولان اجرایی پیگیری کردیم.

وی افزود: هیچ‌ فردی با اعتراض مؤدبانه و بدون خسارت مخالف نیست، افراد معترض در یک محل اعتراض کرده و مشکلات خود را بیان می‌کنند، نه شیشه‌ می‌شکنند، نه اتوبوس آتش می‌زنند و نه به آمبولانس‌ها و کامیون‌ها خسارت وارد می‌کنند، کما اینکه افراد مختلفی هم در مقابل مجلس تجمع کرده و مشکلات‌شان را بیان کردند، البته برخی هم بودند که به طور مثال با لحاف و تشک به مدت 10 - 15 روز در مقابل یک نهاد تحصن کرده و پی در پی به دنبال حل مشکل خود بودند، در حالی که اعتراض آن شخص از طریق قانونی در حال پیگیری است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه برخی ادعا می‌کنند هیچ فردی حق اعتراض در کشور ندارد، خاطرنشان کرد: در کشور ما مدل اعتراض وجود دارد، در صورتی که اگر مدل اعتراض در کشور وجود نداشت، هیچ فردی نمی‌توانست در مقابل مجلس تجمع و اعتراض کند، حتی  ما هم بارها با حضور در میان آن‌ها به مشکلات‌شان رسیدگی کرده‌ایم. 

بیگی‌نژاد ادامه داد: اینکه می‌گویند در کشور ما حق اعتراض وجود ندارد، یک مطلب کاملاً نادرست است، چرا که بنده در دوران دانشجویی اعتراضات مختلفی را شکل داده‌ام، اما نه شیشه‌ای شکستیم و نه خرابی به وجود آورده‌ایم، بلکه با تجمع در یک محل از مسئولان دعوت کردیم و با حضور در جمع ما به اعتراضات‌مان گوش دادند و سپس به اعتراض خاتمه دادیم.

بیگی‌نژاد گفت: سال‌های سال است که در کشورمان اعتراضات وجود داشته است،‌ برخی افراد طوری وانمود نکنند که هر فردی در کشور بخواهد حرف بزند، او را سرکوب می‌کنند؛ حتی در دیدارهای اقشار مختلف با رهبر انقلاب نیز افراد اعتراض کرده و رهبر انقلاب نیز به سخنانشان گوش کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نباید بگویند که در کشور حق اعتراض وجود ندارد، تأکید کرد: این کاری که این بار انجام شد، اعتراض اقتصادی نبود، لذا افرادی که به دلیل مسائل سیاسی با دامن‌ زدن به این اغتشاشات به مردم آسیب رساندند، باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

وی خطاب به افرادی که با بیان برخی نظرات و دروغ‌پردازی‌ها باعث تشویش اذهان عمومی شدند، تصریح کرد: شما اگر می‌خواستید اعتراضی به وجود بیاید، باید محور می‌شدید و اعتراض مؤدبانه را به آن جمع آموزش می‌دادید، چرا تخریب و دشمن را تشجیع کردید و دشمن از شما به عنوان سند سوء‌استفاده کرد؛ دشمن سخنان برخی مسئولان ما را به عنوان سند استفاده و اعلام کردند که به وضعیت جمهوری اسلامی نگاه کنید که چه در این کشور می‌گذرد؟! نباید اینگونه باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: هر فردی می‌خواهد در جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهد باید در چارچوب قانون آن را پیش برده و پای آن بایستد.

بیگی‌نژاد خطاب به برخی سیاسیون که با رفتار و گفتار خود به اغتشاشات دامن زدند، گفت: شما اگر می‌خواهید اقدامی انجام دهید، مؤدبانه، محور یک اعتراض باشید و آن را پیگیری کنید، جمعی از مردم را هم جمع کرده و در جلسات مختلف با مسئولان، موضوع را پیگیری کنید.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هرگاه مستند شد آنگاه مصاحبه و اعلام کنید که مردم، من به نمایندگی از شما چند نفر را در جلسات مختلف آورده و با تشکیل جلسات مختلف به این نتیجه رسیدم که خطایی رخ داده یا نه؟ چرا این کار را انجام ندادید و به جای این کار بد و بیراه گفتید و شبکه‌های مختلف با سوءاستفاده از سخنان شما به نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان حمله کردند؟ باید انصاف، ادب و عقل به خرج دهید.