سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون، میزبان سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودیم که برنامه‌هایشان را ارائه کردند.

​به گزارش مرورنیوز، مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز 24 مهر این کمیسیون گفت:در جلسه امروز کمیسیون، میزبان سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودیم که برنامه‌هایشان را ارائه کردند.

شریعتی در ادامه افزود: به احتمال زیاد چهارشنبه‌ای که پیش رو داریم (27 مهر) جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود و امیدواریم که تکلیف سکان‌دار این وزارتخانه مهم نیز مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی همچنین تصریح کرد: در بخش دیگر جلسه امروز نیز میزبان آقای خجسته‌مهر و همکارانشان در شرکت ملی نفت ایران بودیم که گزارشی را در خصوص وضعیت میادین مشترک نفت و گاز  و  برنامه‌های توسعه میادین و نگهداشت آنها دادند.

وی افزود: گزارش دومشان هم در خصوص وضعیت فروش میعانات و فرآورده‌های نفتی و درآمدهای حاصل از آن برای کشور بود که طبق بودجه ۱۴۰۱ باید محقق می‌شد. در این بخش، اولویت وزارت نفت بر میادین غرب کارون است و میادین مشترک گازی ما با قطر و عربستان که به خاطر عدم توجه به اولویت‌های این حوزه و معطل نگه داشتن کشور یک عقب ماندگی از سال‌های گذشته در توسعه میادین وجود داشت.

شریعتی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه درحال حاضر همکاری خوبی با کشورهای منطقه و روسیه اتفاق افتاده است،‌اظهار کرد: از میزان ۴۰ میلیارد دلار تفاهمنامه‌ای که با روس‌ها امضا شده حدود چهار میلیارد دلار آن محقق شده و پیگیر هستیم که بقیه موارد نیز قرارداد شود امیدواریم که این کمک کند برای توسعه میادین مشترک ما به سرعت اتفاق بیفتد و عقب‌ماندگی‌های موجود جبران شود.