نویسنده کتاب راز قطعنامه گفت: پس زدن و به زیر کشیدن رهبری هدفی است که از سال‌ها قبل توسط اصلاح‌طلبان دنبال می‌شود. پشتشان هم به خارج گرم است.

به گزارش مرورنیوز کامران غضنفری، درباره زنجیره‌ای از حوادث که در هفته‌های اخیر با هدف تضعیف جایگاه رهبری روی داده اظهار کرد: این هدفی است که از سال‌ها پیش دنبال می شود. یعنی چه دشمنان بیرونی و راس آنها آمریکا، اسراییل و انگلیس و چه دنباله‌ها و وابستگان داخلی آنها چنین هدفی را در سر دارند. در ماجرای فتنه 88 هم شاهد بودیم که همه توانشان را به کار گرفتند که چنین برنامه‌ای را پیاده کنند. آن موقع سردار جعفری در مصاحبه‌ای نقل کرده بود که موسوی خوئینی‌ها در یکی از جلسات داخلی گفته الان زمان این است که ما رهبری را از تخت به زیر بکشیم و او باید بفهمد که الان یاران خاتمی مانند گذشته نیستند و در موضع قدرت دیگری قرار دارند. یا مثلا بهزاد نبوی در دوران بازداشتش گفته بود هدف ما رییس جمهور کردن میرحسین موسوی و رهبر کردن خاتمی و نیز تغییر قانون اساسی بود. سردار جعفری در مصاحبه‌ای آن زمان این مطالب را نقل کرده بود. پس زدن و به زیر کشیدن رهبری هدفی است که از سال‌ها قبل توسط این جریان‌ها دنبال می‌شود. پشتشان هم به خارج گرم است.

این کارشناس سیاسی درواکنش به اینکه آیا در اتفاقات اخیر هم سران جریان اصلاحات نقش آفرین هستند و این حوادث ادامه حوادث سال 88 است گفت: این افراد هم بخشی از پازل را کامل می‌کنند. یعنی در این قضایا برنامه‌ریزی و طراحی اصلی از سوی آمریکا، اسراییل، انگلیس و آل سعود انجام شده است. اما از عوامل داخلی هم استفاده می‌کنند. بخشی از این عوامل گروهک‌های تروریستی نظیر کمله، پژاک، دمکرات، جیش‌العدل و منافقین هستند. بخشی از آن هم احزاب و چهره‌های سیاسی هستند. در کنار اینها سلبریتی‌ها و چهره‌های هنری و ورزشی هم در یک ماه اخیر به صحنه آمدند. مجموعه همه این جریان‌ها گرداننده این حوادث هستند.

غضنفری درباره اینکه به نظر می‌رسد جریان اصلاح طلب پایگاه اجتماعی‌اش را از دست داده و نمی‌تواند تاثیر چندانی بر اعتراضات اخیر بگذارد یادآوری کرد: در اینکه پایگاه اجتماعی آنها تضعیف شده شکی نیست. این مساله هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری مشاهده شد. اما به این معنا نیست که اصلا اثرگذاری نداشته باشند. آنها هنوز هم روی بعضی از افراد تاثیرگذار هستند. درباره اعتراضات هم حداقل نقش محرک و تحریک‌کننده را بازی می‌کنند. یعنی وقتی موضع‌گیری می‌کنند و همان مطالب طرح شده در وی ‌او ای، ایران اینترنشال و بی‌بی‌سی را در داخل و به شکل دیگری به زبان می‌آورند درواقع می‌خواهند این آتش را شعله‌ورتر کنند.

نویسنده کتاب راز قطعنامه درمورد اینکه معترضان با تعابیری نظیر استمرارطلب و سوپاپ اطمینان درباره اصلاح طلبان درصدد فاصله‌گذاری و برائت از این جریان هستند گفت: اینها هم به هرحال نقش تحریک کننده را ایفا می‌کنند. در کنار  تحریکاتی که توسط رادیو و تلویزیون‌های انگلیسی و آمریکایی و امثال آنها برای هدایت گروه‌های آشوب‌طلب انجام می‌شود جمعی از گروه‌های سیاسی داخلی هم چنین نقشی را بازی می‌کنند. البته نه اینکه اصلاح‌طلب‌ها نقش اصلی را در این آشوب‌ها برعهده داشته باشند، اما آنها هم اثرگذار بوده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه اگر کیان نظام به خطر بیفتد موقعیت اصلاح‌طلب‌ها هم از دست خواهد رفت، پس آنها با چه انگیزه‌ای به تحریک معترضان می‌پردازند تصریح کرد: در خیال آنها اگر نظام و رهبری تضعیف بشود حاکمیت به ناچار با آنها کنار می‌آید و به آنها باج خواهد داد. چون در آن صورت بنا به تصور اینها حاکمیت خواهد گفت معترضان که می‌خواهند زیرآب کل نظام را بزنند اما اصلاح‌طلب‌ها یک درجه معتدل‌تر هستند و پس با اینها کنار بیاییم و در قدرت سهیمشان کنیم. یعنی اصلاح‌طلب‌ها دنبال باج‌گیری و امتیازگیری از حاکمیت هستند. آنها می‌خواهند به حاکمیت بگویند اگر ما را که معتدل‌تر هستیم به بازی نگیرید با معترضان و آشوب‌گران طرف خواهید شد. اصلاح‌طلب‌ها فکر می‌کنند می‌توانند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

غضنفری درباره اینکه مطابق برخی گمانه‌ها اتفاقاتی نظیر پخش محتوای براندازانه در یکی از شبکه‌های تلویزیون و حادثه آتش سوزی در زندان اوین حلقه‌هایی از زنجیره توطئه علیه رهبر انقلاب است اذعان کرد: اتفاقی که در شبکه خبر افتاد به نظر می‌رسد کار یک عامل نفوذی باشد. تصور نمی‌کنم جریانی از بیرون تلویزیون را هک کرده باشد. یعنی فرد یا افرادی در درون صداوسیما آن کار را انجام داده‎اند. البته عامل نفوذی هم مستقیم یا غیر مستقیم با کانون‌هایی در خارج از کشور در ارتباط است. اما باید از طرف دستگاه‌های مسوول پیگیری بشود. درباره قصه آتش سوزی در اوین هم البته هنوز اخبار کاملی دریافت نشده اما من احتمال می‌دهم این هم یکی از حلقه‌های زنجیره توطئه برای دامن زدن به آشوب‌های اخیر باشد. به نظر می‌آید که شاید با عناصری در داخل زندان ارتباط گرفته و به آنها برای پیش بردن چنین کاری خط داده باشند. اما باید منتظر نتایج تحقیقات دستگاه‌های مسئول باشیم.