نماینده زابل گفت: حوزه تحصیلی و سوابق اجرایی مرتضوی تناسبی با محیط وزارت کار ندارد. بنده وظیفه‌ام این است که اعلام کنم و باقی مانده بر عهده خود ملت و نمایندگان بزرگوار است.

به گزارش مرور نیوز،‌ حبیب اله دهمرده در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: من در اینجا با توجه به اینکه قسم خورده‌ام هر آن چه حق است بگویم و از منافع مردم دفاع کنم؛ جناب آقای مرتضوی دوست درجه یک من است، از دوران آقای احمدی‌نژاد بنده  استاندار بودم و بعد از من ایشان استاندار خراسان جنوبی شدند و کاملاً با آقای مرتضوی آشنایی دارم لذا حرف‌هایی که مطرح می‌کنم از روی هوا و هوس و برای رانت نیست، مردم ایران که با آنها کار کرده‌ام من را می‌شناسند، استاندارد 3 استان سیستان و بلوچستان و لرستان  و کرمان بوده‌ام.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر یک نفر بگوید یک دینار منافع مالی و شخصی داشته‌ام از مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهم چرا که هیچ وقت به دنبال منافع مالی نبوده‌ام و هیچ وقت برای خودم کار نکرده‌ام حتی یک دینار از دوران استانداری در 3 استان حقوق نگرفته‌ام. شب تا صبح کار کردم و به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده‌ام و همه می‌دانند که عشق بنده رهبر انقلاب است لذا با هیچ‌کس دیگری تعارف ندارم.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی یک وزارتخانه عادی نیست، بیان کرد: اگر مشکلی در حال حاضر وجود دارد و عده‌ای کف خیابان می‌آیند بیشتر این موضوع متوجه وزارت کار است، اگر مردم مشکل معیشت دارند به همین وزارتخانه بستگی دارد.

دهمرده افزود: اخیراً در نماز جمعه آقای مرتضوی را دیدم و ایشان به من گفتند که آقای رئیسی می خواهد من را به عنوان وزیر کار معرفی کند که بنده صراحتا اعلام کردم این کار را انجام ندهید چرا که این وظیفه سنگینی است و به چند دلیل نمی‌توانید موفق شوید. جناب آقای طغیانی مطرح کردند که رشته تحصیلی شما تناسبی با وزارتخانه ندارد و همچنین از بانکداری هم چیزی متوجه نمی‌شوید. درست است که آدم خوبی هستید اما این هیچ ربطی به اداره وزارتخانه ندارد، مثل این می‌ماند که من آیت‌الله بهجت را به عنوان نماینده ولی فقیه بگذارم، همیشه به ایشان اقتدا می‌کردم آیا این دلیل می‌شود که آیت‌الله بهجت را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنم، این موضوع هیچ تناسبی ندارد و هر چیزی باید در جای خود قرار بگیرد بنابراین در خوب بودن آقای مرتضوی هیچ شکی نیست اما حوزه تحصیلی و سوابق اجرایی مرتضوی تناسبی با محیط وزارت کار ندارد. بنده وظیفه‌ام این است که اعلام کنم و باقی مانده بر عهده خود ملت و نمایندگان بزرگوار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای مرتضوی آیا شما برای سیستان و بلوچستان سفری در نظر گرفته بودید در حالی که رئیس جمهور به آقای مخبر دستور داده بودند که این سفر تدارک داده شود تا موضوع بند کمال‌خان بررسی و پیگیری شود اما معاون اول رئیس جمهور این کار را انجام ندادند؛ مردم بدانید بند  کمال خان ساخته و پرداخته افغانستان نیست بلکه کار آمریکا، انگلستان و اسرائیل بوده است و برنامه‌ریزی کرده‌اند تا منطقه خشک شود و مردم سیستان کوچ کنند، مرز ما به سمت قم و سمنان در حال حرکت است والله چیزی برای مردم سیستان نمانده است، همچنین شرکت شستا یک ریال برای ما سرمایه گذاری نکرده است، آیا انتقال آب از دریای عمان حل شده است، آیا حقابه ما تأمین شد.