رئیس مجلس شورای اسلامی، در یکصدوچهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور گفت: عمر کوتاه مدیریت در شهرداری‌ها نمی‌گذارد شهرها به‌ سمت توسعه حرکت کنند.

​به گزارش مرورنیوز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در یکصدوچهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور با بیان اینکه عمر کوتاه مدیریت در شهرداری‌ها نمی‌گذارد شهرها به‌ سمت توسعه حرکت کنند، گفت: در تهران، عمر متوسط مدیریت این کلان‌شهر ۱۹ ماه است، بنابراین شهر به این بزرگی نمی‌تواند به‌سمت توسعه حرکت کند، زیرا برای تصمیم‌گیری و اجرایی‌ کردن این تصمیمات به زمان نیاز است.

شهردار اسبق تهران در ادامه افزود: در دوازده سالی که در شهرداری تهران توفیق خدمت داشتم، بسیاری از اتفاقات از سال هفتم یا هشتم رخ داد، زیرا سیستم بروکراسی در مقابل تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیران مقاومت و مخالفت می‌کند و به همین دلیل در زمان‌های اندک نمی‌توان شاهد تحول و توسعه بود؛ این در حالی است که راه‌اندازی ۱۱۰ در نیروی انتظامی با آن پیچیدگی فقط ۱۱ ماه زمان برد، اما برای هوشمندسازی در شهرداری ۷ سال زمان صرف شد.

وی گفت: در اموری که مربوط به نظارت است، نباید طوری رفتار شود که شجاعت از مدیران قوی و امین گرفته شود. بلکه باید به مدیران قوی و امین که شجاعت دارند توجه شود تا بتوانند تحول ایجاد کنند، وگرنه مشکلات حل نمی‌شود.