مشاور مقام معظم رهبری گفت:آمریکایی‌ها باید از منطقه بیرون بروند. آنها مستمرا با هدف تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی در حال دشمنی و توطئه هستند.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل  با عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق دیدار و در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

ولایتی در ابتدای این دیدار، ضمن تبریک انتخابات عراق گفت: این موفقیت با وحدت و همدلی همه مردم بزرگ عراق زمینه مناسب و جدیدی است تا این کشور نقش موثری را به عنوان یکی از مهمترین کشورهایی منطقه، جهان اسلام و عرب ایفا نماید و امیدواریم شاهد موفقیت های روزافزون ملت و دولت عراق باشیم و جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار مردم عراق خواهد بود.

ولایتی نیز ضمن ارائه تحلیل از مسائل و تحولات منطقه ای، به توطئه دشمنان به ویژه آمریکایی ها پرداخت و افزود: آمریکایی‌ها باید از منطقه بیرون بروند. آنها مستمرا با هدف تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی در حال دشمنی و توطئه هستند.

ولایتی گفت: عراق اکنون در قوی ترین وضعیت خود قرار دارد و بی تردید جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو مقاومت باید هر روز متحد تر باشند. 

عادل عبدالمهدی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: ملت عراق مقطع سختی را پشت سر گذاشتند و این شرایط برای همه از جمله دوستان عراق سخت بود و شاهدیم که روزانه اتفاقات خوب و بزرگی در حال وقوع است. 

وی افزود: دشمنان بسیار تلاش کردند که با ایجاد توطئه، وحدت بین ما را برهم بزنند و نقطه اوج آن زمانی بود که حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و فخری زاده را شهید کردند.

عادل عبدالمهدی تاکید کرد: علیرغم این دشمنی ها، امروز شاهد هستیم که نظام استکبار روز به روز ضعیف تر می شود و در حال فروپاشی است.

وی تصریح کرد: آنچه که در اوکراین در جریان است نتیجه تناقضات است و ناتو می خواهد دنیا را ببلعد و می‌بینیم که اروپا هم در یک بحران عظیم به سر می‌برد و کشورهای غربی از حیث مسائل داخلی و خارجی در حال ضعیف شدن هستند و این در حالی است که جهان اسلام و جهان شرق به رغم تمام تلاش ها و دشمنی بدخواهان در حال متحد شدن است . 

عادل عبدالمهدی افزود: امروز می بینیم که ایران یک رشد بزرگی پیدا کرده و در حال کامل کردن عناصر قدرت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ساختاری است و به همین دلیل بر علیه ایران توطئه می‌کنند و اعتراضات اخیر گواه بر این است. با وجود این مسائل جمهوری اسلامی قدرتمند تر از همیشه است و ملت ایران از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد. در عراق هم دشمنان به دنبال توطئه بودند ولی موفق نشدند چرا که امروز در عراق شاهد هستیم حامیان مردمی مقاومت بیش از گذشته در میان مردم وجود دارند و الحمدالله شرایط عراق خوب است و امور به سمت مناسبی پیش می‌روند.  

وی در پایان از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تقدیر کرد و گفت: روابط جدید ایران با روسیه و چین و دیگر کشورها نشان از یک نظام جدید جهانی می‌دهد و امروز ایران تبدیل به قدرت اول منطقه شده و دشمنان تلاش کردند که ایران را منزوی کنند ولی ایران در قله منطقه قرار دارد.