سخنگوی دولت با بیان این‌که «دشمنی رقبا نتوانسته ایران را متوقف کند ولی سرعت را کاهش داده است» اظهار کرد: رقبا چشم دیدن رشد ایران را ندارند؛ امروزه وضعیت جایگاه علمی با ۵۰ سال قبل قابل مقایسه نیست‌.

به گزارش مرور نیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشستی با دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که با حاشیه‌هایی همراه بود، گفت: ما حق داریم که می‌خواهیم به آزادی، استقلال و آبادی برسیم، چون کشوری با ذخایر و منابع بسیار قوی و گسترده داریم.

وی اظهار کرد: ایران با منابع و ذخایری که دارد باید جزو کشورهای برتر جهان شود.

وی با بیان این‌که «دشمنی رقبا نتوانسته ایران را متوقف کند ولی سرعت را کاهش داده است» اظهار کرد: رقبا چشم دیدن رشد ایران را ندارند؛ امروزه وضعیت جایگاه علمی با ۵۰ سال قبل قابل مقایسه نیست‌.

سخنگوی دولت در واکنش به شعار «مرگ بر دیکتاتور» برخی دانشجویان با بیان این‌که «یکی از ویژگی‌های دیکتاتور که همه‌مان دوستش نداریم،  این است که اجازه شنیده شدن حرف مخالفش را نمی‌دهد» گفت: ما عرض می کنیم هرکسی با هر سلیقه‌ای صحبتش را مطرح کند، ما هم صحبت‌مان را مطرح می‌کنیم.

در ادامه این نشست جمعی از دانشجویان با سردادن شعارهای «زن، زندگی، آزادی - مرد، میهن، آبادی» و «آزادی، آزادی، آزادی» و در دست گرفتن تصاویر «مهسا امینی» مانع ادامه سخنان بهادری جهرمی شدند که وی در واکنش به شعارهای آنان گفت: همه دوست داریم به شعارهایی مثل مرد، میهن، آبادی و آزادی، آزادی، آزادی برسیم اما چگونه به این شعارهای زیبا برسیم؟ آیا با صرف شعار دادن به آن می‌رسیم یا با همراهی و همدلی و همکاری به آن می‌رسیم؟

وی در بخش اول سخنان خود نیز اظهار کرد: کشور ما حدود ۳۰۰ سال به دلیل سوءمدیریت داخلی و نظام پادشاهی عقب ماند و بعد مردم برای آزادی و رشد کشور انقلاب کردند و این انقلاب بخشی از مشکل مدیریت کشور را حل کرد.

وی یادآور شد: بعد از آن نظامی مردم‌سالار ایجاد شد و انتظار این بود که به صعود جهشی برسیم اما آیا آنچه انتظار می‌رفت محقق شد؟

بهادری جهرمی تاکید کرد: برداشت من این است که صعود ما در چهل تا پنجاه سال گذشته قابل قبول است اما با آنچه انتظار است فاصله زیادی داریم. صعود ما نسبت به قبل جهشی شده است ولی نسبت به توان و امکان و ظرفیت کشور فاصله زیادی داریم. سوءتدبیر و سوءمدیریت و خطا در حکمرانی به جای خود است اما بخشی از وضعیت فعلی به رقبای بیرونی مربوط می‌شود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این‌که «ما با مشکل جدی رقبای خارجی که چشم دیدن رشد ما را ندارند مواجه هستیم»، اظهار کرد: این روند از ابتدای انقلاب شکل گرفته و امروز تهاجم رسانه‌ای، فرهنگی و جنگ شناختی همه باهم به کشور ما وارد شده است اما سیر حرکت جهشی و صعودی ما را متوقف نمی‌کند.

وی افزود: شرایط رفاهی امروز ما با پنجاه سال پیش اساسا قابل قیاس نیست و در همین زمینه رشد علمی ما را با پنجاه سال گذشته نمی‌توان مقایسه کرد؛ بنابراین دشمن نتوانسته ما را متوقف کند اما تلاش کرده که روند را به کندی بکشد.

بهادری جهرمی تاکید کرد که «دشمن وقتی دید نمی‌تواند از این طریق کشور را متوقف کند تصمیم گرفت از داخل به کشور ضربه بزند».

این نشست با حاشیه‌هایی همراه بود که متعاقبا منتشر خواهد شد و سخنگوی دولت سخنرانی خود را به دلیل اهانت برخی دانشجویان به یکدیگر با بیان این جمله که «چون می‌بینم به یکدیگر توهین می‌کنید و وسایل پرتاب می‌کنید و همدیگر را تحمل نمی‌کنید جلسه را تمام می‌کنم.» به اتمام رساند.