سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از اعلام فهرست تحریمهای متقابل ایران در برابر تمهیدات محدود کننده اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت:در روز چهارشنبه " چهارم آبان ماه " فهرست تحریمهای متقابل ایران در برابر تمهیدات محدود کننده اتحادیه اروپا علیه کشورمان نهایی و اعلام خواهد شد.

ناصر کنعانی، در پاسخ به سوالی در مورد  زمان اعلام اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تمهیدات محدود کننده اخیر اتحادیه اروپا اظهار کرد: پس از بررسی هایی که در این زمینه در دست انجام بود، به نظر می رسد ، در روز چهارشنبه(چهارم آبان ماه ) فهرست تحریمهای متقابل ایران در برابر تمهیدات محدود کننده اتحادیه اروپا علیه کشورمان نهایی و در قالب بیانیه ای اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این ارتباط افزود: این بیانیه شامل فهرست افراد و نهادهای تحت تحریم در حوزه اتحادیه اروپا خواهد بود.

 بر اساس این گزارش ،حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، امروز ( سه شنبه سوم آبان ماه ) در جلسه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس ستاد و اعضاء برگزار شد با اشاره به تحریم ۷ نهاد و ۱۳ مقام انگلیسی از جمله شبکه‌های تلویزیونی ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی به جرم تشویق به ترور، خشونت و افراط‌ گرایی که طی هفته گذشته از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفت، اعلام کرد : ظرف روزهای آتی نام چند نهاد و فرد از اتحادیه اروپا نیز در لیست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.