وزیر کشور با بیان اینکه تامین ماشین آلات سبک و سنگین در شرایط بحرانی ضرورت دارد، گفت: در مساله متروپل این مساله را کاملا احساس کردیم.

به گزارش مرور نیوز ، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه سه شنبه در سومین نشست ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران، بر انجام مطالعات دقیق برای اجرای این برنامه ملی در مواقع بحرانی، تاکید کرد و خواستار تشکیل فوری پژوهشکده یا مرکز مطالعات شد.

وزیر کشور برقراری شبکه ارتباطات در دقایق نخست وقوع بحران‌های طبیعی را مهم دانست و یادآور شد: باید شبکه بزرگی ایجاد شود تا بتواند از همان دقایق نخست ارتباطات لازم را برقرار سازد و پاسخگوی نیازهای ارتباطی در آن شرایط باشد.

وحیدی با بیان اینکه تامین ماشین آلات سبک و سنگین در شرایط بحرانی ضرورت دارد، اظهار کرد: در مساله متروپل این مساله را کاملا احساس کردیم. حتی به جرثقیل ۳۵۰ تنی نیاز داشتیم اما به دلیل مشکلات سازه، امکان استفاده وجود نداشت. این مسئله در تهران بسیار اهمیت دارد و باید طراحی مناسبی برای استفاده از ماشین آلات سنگین داشته باشیم. البته بخشی از این ماشین آلات استفاده همیشگی ندارد اما برای مواقع اضطراری از آن بهره گرفته می شود.

وزیر کشور بر شناسایی کلیه ظرفیت‌ها برای استفاده در اسکان اضطراری تاکید و اضافه کرد: در این زمینه باید یک برنامه اسکان در نظر گرفت تا فضاهایی که بتوان از آن استفاده کرد را شناسایی کرد. غالب مصدومان در زلزله، به دلیل ترس و به هنگام خروج از منازل آسیب دیده‌اند. خروج از منزل، کوچه، خیابان، محله و خروج از شهر مراحل تخلیه در شرایط بحرانی است که باید برای آن برنامه ریزی جدی انجام شود.

وی همچنین به اهمیت آموزش برای کاهش خسارات به ویژه صدمات جسمی در شرایط بحرانی و حوادث طبیعی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: آموزش مردم حتما باید در برنامه‌ها وجود داشته باشد و به سرعت اجرایی شود.