نمایندگان مجلس بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کردند که طبق آن، میزان افزایش حقوق مذکور، ۹۰۰ هزار تومان به علاوه ۵ درصد از حکم تعیین شد.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز( یکشنبه هشتم آبان) مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، با ردیف 2 این لایحه موافقت کردند.

در ردیف 2 این لایحه آمده است:

2-1- حقوق مشمولین جزء (2) بند «الف» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، مبلغ 9 میلیون ریال افزایش می‌یابد.

تبصره - افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تاثیر میزان ریالی افزایش مذکور در بند (1) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌نمایند.

2-2- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء 1-2 این قانون، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، پنج درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور 1401 افزایش می‌یابد.

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری با مفاد بند 6 این لایحه موافقت کردند.

مفاد بند 6 به شرح زیر است:

‌6- به دولت (سازمان برنامه و بودجه کشور) اجازه داده می‌شود اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در سال 1401 را تا 20 درصد و در سقف مصارف قانون بودجه سال 1401 بابت اجرای این قانون افزایش دهد.