رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درجریان بررسی لایحه اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو در سخنانی گفت: در بررسی این لایحه به گونه پیش نرویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط در کشور شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقرقالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه(۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی لایحه اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو در سخنانی گفت: در بررسی این لایحه به گونه پیش نرویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط در کشور شود و دچار مشکل شویم یا پولی که برای اسقاط در نظر گرفته شده در جاهای مختلف هزینه شود یا صندوق در جایی باشد که تعارض منافع ایجاد شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که تولید مهم است، آلودگی هوا و محیط زیست مهم است همچنان که مردم مهم هستند، روزی یک موتورسیکلت را ۱۵۰ هزار تومان خریدند و امروز این موتور ۸ میلیون ارزش دارد و اگر بخواهند آن را بعد از ۲۵ سال اسقاط کنند باید ۴۰ میلیون پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنر مجلس این است که این سه مورد را با هم تنظیم کند. پس مجلس قانون مهمی را دنبال می‌کند و بهتر است با قانون احکام اشتباه نشود. مجلس با دقت و توجه جدی به این موضوع بپردازد تا خط تولید، محیط زیست و مردمی که شاید دیگر قدرت خرید موتور ۴۰ میلیونی را ندارند و موتوی هم که دارد فرسوده است دچار مشکل نشوند.