سخنگوی وزارت امور خارجه به مداخله‌جویی‌های نخست وزیر استرالیا درباره اوضاع داخلی ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد که سفیر این کشور به وزارت خارجه فراخوانده شده است.

به گزارش مرور نیوز ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات نخست وزیر استرالیا در خصوص تحولات داخلی کشورمان اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد نخست وزیر استرالیا بر اساس اطلاعات نادرست، رویکرد نادرستی را در پیش گرفته است که کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما آمادگی داریم در تهران و کانبرا روایت درست و به‌دور از جنجال رسانه‌ای در خصوص تحولات ایران را در اختیار دولت استرالیا قرار دهیم.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در خصوص اتهامات حقوق بشری استرالیا علیه ایران، با تأکید بر اینکه احترام متقابل و اتّکاء به واقعیات بهترین راه پیشگیری از آشفتگی در دیپلماسی است، افزود: استرالیا با پرونده پرچالش حقوق‌بشری از قتل پناهجویان تا قتل 500 بومی در زندان‌های این کشور و منع تحقیق حرفه‌ای در این موارد، فاقد کمترین مشروعیت اخلاقی برای موعظه در باب حقوق بشر است.

کنعانی همچنین پناه دادن به گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب و سکوت در قبال حمله وحشیانه تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ توسط دولت استرالیا را نشانه‌ای از استاندارد دوگانه در قبال حقوق بشر دانست و اضافه کرد: در این ارتباط سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شد و هشدارهای لازم از طریق وی منتقل گردیده است.