سید محمد حسینی گفت باید در کنار توجه به رونق تولید، موضوع ارائه تسهیلات، تولید کالاهای با کیفیت و توان خرید خانوار مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح جهاد کالا با هدف ارتقای توان تولید و حمایت از خانوارهای ایرانی اظهار کرد: جهاد واژه مقدسی است که در میدان مقابله با زیاده‌خواهی سلطه‌گران و نیز در حوزه تولید و پیشرفت و آبادانی کشور می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به موضوع تولیدطی یک دهه گذشته، گفت: رونق تولید می‌تواند به خلق ثروت، اشتغال، بالا رفتن حجم صادرات و در نتیجه افزایش درآمدهای کشور بیانجامد، لذا ضرورت دارد حمایت‌های لازم در این خصوص انجام شود تا تولید در بخش‌های مختلف رونق گیرد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح جهاد کالا می‌تواند از جمله اقدامات مفید در رونق تولید باشد، اظهار کرد: باید در کنار توجه به رونق تولید، موضوع ارائه تسهیلات، تولید کالاهای با کیفیت و توان خرید خانوار مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به حوزه تولید و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، گفت: همه به خوبی به وضعیتی که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد واقف هستند، شرایط به‌گونه‌ای بود که حتی برای پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان با مشکل جدی مواجه بودند اما دولت مردمی با اقدامات ابتکاری و برقراری تعامل و همکاری دوستانه با کشورهای همسایه و منطقه، زمینه افزایش تبادلات تجاری و افزایش درآمد کشور را فراهم کرد و این مسیر با قوت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند کشور را با چالش‌هایی مواجه تا در حرکت شتابان دولت برای رفع مشکلات اقتصادی توقف ایجاد کنند و در این راستا حتی به تهدید و ارعاب کسبه و بازاریان روی آورده و می‌خواهند آن‌ها را با ترساندن به تعطیلی بکشانند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: توسل این جماعت به تهدید و ارعاب مردم و بازاریان نشان‌دهنده آن است که پایگاه مردمی ندارند و معمولاً افرادی که از پایگاه مردمی برخوردار نیستند به ارعاب و در مراحل بعدی به ترور متوسل می‌شوند، همچنان که در ابتدای انقلاب اسلامی منافقین دست به اسلحه برده و با ترور و خشونت، شخصیت‌ها و مردم کوچه و بازار را به شهادت رساندند.

حسینی تأکید کرد: بدون تردید با هوشیاری اصناف و آحاد مردم حوادث این روزها نمی‌تواند در کسب و کار و زندگی روزمره مردم خللی ایجاد کند و امروز در بین مسئولان و مردم، اراده و امیدواری زیادی برای رسیدن به شرایط بهتر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه ریاست‌جمهوری مرکزی برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده و نیمه‌تعطیل ایجاد شده است تا موانع مختلفی که بر سر راه این واحدها وجود دارد، برداشته شود و دولت با تمام وجود و بی‌وقفه تلاش می‌کند تا کمبودها و کاستی‌هایی که موجب نگرانی مردم شده را برطرف کند و در این راه حاشیه‌سازی بدخواهان نمی‌تواند مانعی در مسیر خدمت‌رسانی دولت ایجاد کند.

 معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در ادامه افتتاح نمایشگاه جهاد از بخش‌های مختلف آن بازید کرد.