معاون اول رییس جمهور گفت: خوزستان یکی از استانهایی است که در حوادث اخیر بهترین امتحان را داد و امروز نیز از پایبندی و حمایت از نظام دست نخواهند کشید.

به گزارش مرور نیوز، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در سفر به ‎خوزستان در جلسه‌ای در حوزه مسائل کلان استان و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری شرکت کرد؛ وی در حاشیه این جلسه اظهار داشت: حادثه ای که در ایذه رخ داد حادثه‌ای تروریستی بود که امیدواریم عوامل این اتفاق به زودی دستگیر شوند و برخورد قاطع با این افراد انجام پذیرد.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از بصیرت مردم خوزستان در خصوص جریانات اخیر، تصریح کرد: خوزستان یکی از استانهایی است که در حوادث اخیر بهترین امتحان را داد، مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس زندگی و فرزندان خود را تقدیم نظام کردند و امروز نیز از پایبندی و حمایت از نظام دست نخواهند کشید و به همین دلیل دشمن در این استان ناموفق بوده است.

مخبر در ادامه با بیان اینکه خوزستان مشکلاتی دارد که هنوز مرتفع نشده است، گفت: دولت مصمم است این مشکلات را حل کند و رییس جمهور و دولت نیز نگاه ویژه‌ای نسبت به این استان دارد و آقای رئیسی تاکنون پنج بار به این استان سفر کرده اند که در سفر آخر هم نیز تاکیدات ویژه‌ای داشتند که با جدیت به مشکلات رسیدگی کنیم.

وی افزود: استان خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است و بیشتر مسئولان کشور بخشی از مقطع طلایی زندگی خود را در دوران دفاع مقدس در این استان بوده‌اند و علاقه خاصی به این سرزمین متبرک دارند.

مخبر تصریح کرد: دولت مصمم است مشکلات استان خوزستان را مرتفع کند و در جلسه‌ای که با مسئولان استان داشتم، تصمیمات خوبی برای توسعه و رفع مشکلات خوزستان اتخاذ شد که به اطلاع مردم خواهد رسید.

در این جلسه همچنین نهادهای ذیربط گزارشی از اقدامات خود در زمینه پیگیری عملیات تروریستی ‎ایذه ارایه کردند که ‎مخبر بر شناسایی و مجازات سریع و قاطع عوامل این حادثه تلخ تاکید کرد.