وحیدی گفت: در اتفاقات اخیر دشمنان با پول قصد ایجاد آشوب در کشور را داشتند و شاهد بودیم که افرادی با دریافت پول شعار می نوشتند یا اقدامات تخریبی می‌کردند.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز سه شنبه (1آذر) مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید استان تهران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد.

در این نشست احمد وحیدی وزیر کشور ضمن تقدیر از استانداران جدید و سابق، اظهار داشت: یکی از دلایل اخیری که باعث ایجاد اغتشاشات در کشور شد برای این بود که کارهای بزرگ و مثبت دولت به گوش مردم نرسد و قصد دارند بین مردم و دولت فاصله ایجاد کنند که این خیال خام است زیرا مردم پشتیبان نظام و کشور هستند.

وی افزود: در وقایع اخیر دل مردم رنجیده شد زیرا آنها طاقت دیدن آتش زدن پرچم، قرآن را نداشتند در اتفاقات اخیر دشمنان با پول قصد ایجاد آشوب در کشور را داشتند و شاهد بودیم که افرادی با دریافت پول شعار می نوشتند یا اقدامات تخریبی می‌کردند به نظر بنده اتفاقات اخیر آخرین دست و پا زدن های دشمنان است.

وزیر کشور گفت: برخی از جوانان بازداشت شده پشیمان هستند و بیان می‌کنند که فریب افراد و شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی را خورده‌اند اما بگویم این اتفاقات اخیر کشور و نظام را واکسینه کردند و از افراد ناآگاه می‌خواهند پشت پرده را ببینند زیرا با این حرکات کشور دچار مشکل نمی شود و نمی توانند کشور را ناامن کنند زیرا این ملت ایستاده و خواهد ایستاد.

وحیدی با اشاره به شهدای وقایع اخیر، تصریح کرد: دهه هفتادی یا هشتادی کشور شهیدان علی وردی و عجمیان هستند و دشمن بداند که نسل جوان کشور این افراد هستند که تعداد آنها نیز کم نیست و در مقابل آنها خواهند ایستاد زیرا این افراد قدرت ایران هستند نه بمب اتم‌ها. شاید برخی جوانان فریب خورده باشند اما تعداد این جوان‌ها کم است که به زودی به آغوش کشور و ملت باز خواهند گشت.

وی تاکید کرد: باید در مقابل القاهای دروغ ایستاد و اجازه ندهیم دشمنان با دروغ های خود ذهن‌ها را منحرف کند. همانطور که می‌دانید تهران جزو استان های پاک و پیشرفته است و رسانه‌های دشمن نمی‌توانند با القای دروغ تهران و ایران را ناامن جلوه دهند.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، ضمن تقدیر از استاندار قبلی تهران و تمجید از دولت در انتخاب استاندار جدید، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی کشور روزمرگی است بنده از استاندار جدید درخواست دارم که به استان نگاه بلندمدت داشته باشد و برنامه و اهداف استان کوتاه مدت نباشد.

وی افزود: مدیران با رفتار خود مردم را می‌سازند و هر کجا مشکل وجود داشت به خود بازگردیم و ببینیم مشکل کجاست؟ پس باید تصمیماتی گرفته شود که در آینده مشکل ساز نباشد همچنین از نمایندگان مجلس درخواست دارم که تصمیماتی بگیرند که نیم قرن بعد را در نظر بگیرند و حال حاضر را هدف قرار ندهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: متاسفانه برخی از تصمیمات در کشور هم تراز با رفتار آمریکا و متحدان آن است یعنی در خارج آنها تحریم می‌کنند تا درآمد کشور کاهش پیدا کند و متاسفانه ما در داخل برخی مصوبات را تصویب میکنیم که مخارج کشور را افزایش می دهیم این دو حرکت مانند دو لبه قیچی عمل می‌کند به بودجه اضطراری دولت انگلستان نگاه کنید دو پایه دارد که یک کاهش حداکثری هزینه‌ها و دو افزایش حداکثری درآمدهای مالیاتی. اگر بودجه سال آینده بر این دو پایه بود امید بخش است و اگر چنین تصمیمی گرفته نشود تورم در کشور بیشتر خواهد شد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه شرایط کنونی کشور همانند دفاع مقدس است، تصریح کرد: امیدوارم تصمیمات درستی گرفته شود تا شرایط کشور و مردم خوب شود.

همچنین محسن منصوری استاندار سابق تهران در این نشست، گفت: استان تهران استان بسیار خاص و ویژه‌ای است و این استان را به صورت خاص و ویژه‌ای را هم دریافت کردیم موضوعاتی همچون کرونا، سیل، حوادث اخیر، آلودگی و گردوغبار هوا تمام این مشکلات توان مدیریت را گرفت اما در این مدت اقداماتی در استان انجام شد.

وی افزود: میانگین سن مدیران استانداری تهران 10 سال کاهش پیدا کرد و تمام این مدیران به صورت شبانه روز در بین مردم بودند و همواره سعی شد که استانداری مرجع ساز شود این درحالی است که گره هابی در این استان وجود داشت اما این گره‌ها چند ده ساله بازگشایی شد.

استاندار سابق تهران ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان دولت بودجه به تهران تخصیص داده تا پروژه‌های نیمه تمام استان تکمیل شود در این مدت160 هزار شغل ایجاد و 400 واحد تولید فعال شده است.

منصوری تصریح کرد: 38 لکه نابه سامان در تهران وجود داشت که توسط دولت به شهرک صنعتی تبدیل شد و شهرک صنعتی ملارد که 14 سال معطل بود در این دوره اقداماتی انجام شد همچنین در حوزه صادرات غیر نفتی تهران با 51 درصد رشد مواجهه بود.

وی افزود: تا پیش از این دولت 11 هزار معتاد متجاهرنگهداری می‌شد که در این دولت عدد به 21 هزار معتاد نگهداری شده رسید. همچنین در این دوره ارتقای فرمانداری ورامین و شهریار به فرمانداری ویژه را داشتیم و طرح استان شرقی و غربی تدوین شده و به وزارت کشور ارسال شده است.

استاندار سابق تهران با اشاره به ساماندهی اتباع خارجی در این استان، گفت: 2 میلیون 100 هزار نفر شناسایی و 300 نفر شناسایی نشده که معادل 2 و نیم میلیون نفر تبع در تهران زندگی می‌کنند.

منصوری بیان داشت: در حوزه حمل و نقل ریلی اتفاقات خوبی در استان تهران افتاده است و بیمارستان بیمارستان ملارد و بومهن که اتمام آن‌ها معضل شده بود در این دوره به اتمام رسید و تا پایان سال 2500 تخت بیمارستانی نیز اضافه خواهد شد.

در این مراسم جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسئولان استان تهران حضور داشتند.

علیرضا فخاری که از سوی وزیر کشور برای استانداری تهران پیشنهاد شده بود، روز یکشنبه توانست رای اعتماد هیأت وزیران را به دست آورد و جایگزین محسن منصوری شود که با حکم رئیس جمهور به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.

فخاری تا پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن بود و مسئولیت‌های معاون استاندار تهران، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، عضو هیأت مدیره شرکت راه‌سازی و عمران ایران، مشاور وزیر نفت و فرمانداری شهرستان دماوند را در کارنامه کاری خود دارد.