سردار فدوی گفت: ظرفیت ذخیره آب پشت سدهای کشور ۵۰ میلیارد مترمکعب است که بیش از ۲۵ میلیارد مترمکعب آب پشت سدهای ساخته شده توسط سدهایی بوده که قرارگاه خاتم الانبیا(ص) احداث شده است.

به گزارش مرور نیوز، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم افتتاح راه روستایی کهوان شهرستان آبیک اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) احداث پروژه های بسیار کلان را اجرایی می کند که باید گفت ظرفیت ذخیره آب پشت سدهای کشور  ۵۰ میلیارد مترمکعب است که بیش از ۲۵ میلیارد مترمکعب آب پشت سدهای ساخته شده توسط سدهایی بوده که قرارگاه خاتم الانبیا(ص) احداث شده است. 

وی اقتصاد و معیشت را نه تنها مشکل مردم ایران بلکه مشکل مردم دنیا ذکر کرد و افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی خدای متعال دستورالعمل داده و باید به آنها عمل کنیم و برای رفع مشکلات عزم خود را جزم کنیم و مردم هم باید توانمندی های خود به کار گیرند. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: انسان در امور دنیایی باید همه را بر خود مقدم بدارد و در کار آخرتی باید خودش را بر همه مقدم دارد و نباید تعارف کند که می توان به خدمت رسانی به مردم در حوزه های آب،  جاده،  مسکن و غیره اشاره کرد. 

فدوی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در ساخت پروژه های بسیج سازندگی مورد توجه قرار دارد مانند طرح آبرسانی، راههای روستایی، مسکن، کیفیت بوده و کارشناسان فنی و ناظرین هیچ گونه تعلل و کوتاهی داشته باشند. 

 

سردار فدوی افتتاح راه

وی خاطرنشان کرد: از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام طرح‌های آبرسانی در روستاها در دستور کار قرار دارد و تمهیدات خاص در دولت در این زمینه انجام شده و روند اجرای طرح ها ادامه دارد. 

این مسئول نظامی با اشاره به اجرای بزرگترین پروژه های آبرسانی به روستاها در کشور  توسط بسیج سازندگی اذعان کرد: این مهم با کمک مردم،جهادگران و بسیجیان تحقق می یابد. 

این مقام نظامی اذعان کرد: با توجه به گذشت ۴۴ سال از عمر انقلاب، در برخی از امور نقص داریم که انجام نشده و می طلبد برای رفع نقصها گامهای موثری برداریم. 

فدوی ادامه داد: طبق حدیث وارده اگر کل عبادت ۱۰ باشد، ۹ تای آن خدمت به مردم است و یکی شامل امور دیگر می شود یعنی خداوند خودش بندگانش را خلق کرده و برای خدمت به خلق ارزش والایی قائل است. 

گفتنی است، جاده روستای کهوان از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک به طول ۱.۵ کیلومتر است که با سه میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرستان و توسط بسیج سازندگی  احداث و آسفالت آن اجرایی شده است.