نمایندگان مجلس تاکید کردند که فرانسه با این تاریخ طولانی در جنایت حق ندارد از حقوق بشر دم بزند و با دخالت‌های نابه‌جای خود در امور داخلی ایران، پرچم سفیدی را بر دستان ناپاک خود بلند کند.

 

به گزارش مرور نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۹۴ نماینده در پاسخ به دخالت‌های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اخیراً نمایندگان مجلس ملی فرانسه و مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه آن در اقدامی مداخله جویانه و برخلاف اصل عدم مداخله در امور کشورها که یکی از اصول بنیادین حقوق بین الملل و اصول مندرج در منشور ملل متحد است، به ویژه بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد اظهارات و اقدامات مداخله جویانه ای در امور جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند و جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقداماتی کرده‌اند که فرانسه ید طولانی در آن‌ها دارد.

رئیس جمهور فرانسه از یک سو رهبران منافقان را که یک گروه تروریستی است در خاک خود جای داده و از آن‌ها حمایت می‌کند و از سوی دیگر در اقدامی هتاکانه با مخالفان جمهوری اسلامی ایران که رسماً دنبال براندازی کشور عضو سازمان ملل است، جلسه برگزار می‌کند و از سوی دیگر جاسوسان خود را با پوشش‌های مختلف به داخل کشور می‌فرستد تا با حضور در آشوب‌ها و مدیریت آن‌ها به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند و آن را خدشه دار کند یا به مراکز حیاتی جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند و زمانی که دستگیر می‌شوند، با فشارهای رسانه‌ای و سیاسی دنبال آزادی جاسوسان خود می‌افتند.

فرانسه در حالی از حقوق زنان در جمهوری اسلامی دفاع می‌کند که کتب تاریخی مملو از تصاویر جنایاتی است که این کشور در ۳۰ سال جنایت در الجزایر مرتکب شده به ویژه قتل عام اکتبر ۱۳۶۱ که در الجزایر انجام دادند.

فرانسه با این تاریخ طولانی در جنایت حق ندارد از حقوق بشر دم بزند و با دخالت‌های نابه‌جای خود در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، پرچم سفیدی را بر دستان ناپاک خود بلند کند. این موارد و مسائل مهم دیگر نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس فرانسه مسائل مهم‌تری برای بررسی و بازخواست از دولت فرانسه دارند تا شاید پاسخی برای مردم این کشور داشته و بهتر است به جای دخالت در امور داخلی ایران، در اسرع وقت پاسخ این همه جنایات فرانسه در تاریخ و دوران معاصر را دهند.