رئیس جمهور با اشاره به حضور با بصیرت مردم در صحنه های مختلف انقلاب گفت: مردم ما هستند تا به دنیا اعلام کنند پای انقلاب ایستاده ایم و دشمن را ناامید کرده و ناکام خواهیم گذاشت.

به گزارش مرور نیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در آغاز دومین دور سفرهای استانی اولین سفر خود را از استان خراسان جنوبی آغاز کرد.

حجت الاسلام رئیسی صبح جمعه در جمع مردم نهبندان اظهار کرد: مردم نهبندان، مردمی سخت‌کوش با علم و فرهنگ و بصیرت هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از حضور مردم در مصلی شهر نهبندان تشکر می‌کنم، بیان کرد: این حضور اعلام آمادگی مردم برای دفاع از ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: همین حضور با صفای مردم در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور و انقلاب موجب شده دشمن به اهداف خود نرسد.

 

محاسبه دشمن در فتنه اخیر اشتباه بود

رئیسی با اشاره به اینکه محاسبه دشمن در فتنه اخیر اشتباه بود، گفت: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند مردم را شعارهای فریبنده چون آزادی و زندگی گول بزند ولی مردم به درستی دشمن شناس هستند.

وی با بیان اینکه آمریکایی هر جا که حضور یافتند زندگی را از مردم گرفتند، افزود: به راستی امروز وضعیت مردم در افغانستان و بسیاری از کشورهای آفریقایی چگونه است؟.

وی گفت: آنچه غرب در سوریه و افغانستان و عراق رخ داد پیش روی ما است و نیاز نیست به کتاب‌های تاریخ مراجعه کنیم.

رئیس جمهور گفت: مردم هر جا احساس وظیفه کردند با حضور خود دشمن را ناامید کرد و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

رئیسی با اشاره به بازدید خود از مناطق مرزی و محروم بیان کرد: زنان نمونه ما در خدمت رسانی به مردم در این مناطق اتفاقات خوبی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه زنان نمونه نهبندانی بر اساس الگوی زندگی ایرانی _اسلامی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ما مشکلاتی داریم ولی با تلاش جوانان و مردم و دولت آن را رفع می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما دیدیم که دشمن در حادثه شاه‌چراغ و برای کودکان چگونه زندگی آورد.

وی بیان کرد: ببینید که چگونه بر سر مردم یمن و فلسطین و لبنان چه آورده‌اید ولی دم از حقوق بشر می‌زنید.

رئیسی ادامه داد: آیا تصور می‌کنید مردم نهبندان و قائن و.. گول شعارهای فریبنده غرب را می‌خورند در حالی که خودشان اعتراف کردند که داعش را به وجود آورده‌اند.

 

طرح توسعه نهبندان با قوت باید دنبال شود

وی با تاکید بر اینکه امیدی به دست‌های بیگانه نداریم، اظهار کرد: گره‌های این کشور به دست دستان توانای خود مردم باز می‌شود.

رئیس جمهور گفت: توجه به شهرستان نهبندان را به عنوان مرزبانان این کشور را وظیفه و ضرورت می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه نهبندان باید با قوت ادامه داشته باشد، گفت: این توسعه نیاز به زیر ساخت‌هایی چون آب و برق و.. دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه رفع مشکل آب با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) تلاش خواهیم کرد، افزود: در مناطق مختلف مرزی نهبندان دیدم که کار و تلاش برای آبرسانی می‌شود.

رئیسی گفت: اگر آمار جرم و جنایت در خراسان جنوبی پایین است ریشه را باید در فرهنگ مردم نهبندان، قاین و فردوس و بیرجند و… جست و جو کرد و همه مردم این استان افرادی اهل ایمان هستند.

 

سهمیه پزشک متخصص برای نهبندان

وی عنوان کرد: سهمیه‌ای سریعاً از پزشکان متخصص برای نهبندان قرار داده شود تا مردم احساس کمبود پزشک در این شهرستان مرزی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: برای آینده نیز شرایطی را در نظر بگیریم که فرزندان همین منطقه به عنوان پزشک تحصیل کرده و پزشکان بومی منطقه را داشته باشیم.

رئیس جمهور بر فعال کردن بازارچه مرزی نهبندان تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که اگر راه قانونی تبادلات را ببندیم، مسیرهای غیر قانونی رونق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح نقاط حادثه خیر و دوبانده شدن راه‌های مواصلاتی نهبندان باید به صورت جدی پیگیری شود، گفت: در مورد عوائد مرزی برای این ماه اقدام شود و باید برای ماه‌های آینده کار کارشناسی صورت گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت ما از کنار مسائل و مشکلات به آسانی عبور نمی‌کند، ادامه داد: «ما اصحاب ما می‌توانیم هستیم» و کار نشدنی را قبول نداریم.

وی یادآور شد: به عنوان یک خدمتگزار و طلبه دغدغه مناطق مرزی و مردم ایران را همیشه و همواره دارم.