خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در ماجرای فتنه انگیری های سه ماهه اخیر از میان آسیب های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد، دو آسیب یعنی آسیب شکستن بی حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب و دیگری ایجاد گسست های عاطفی در جامعه از همه مهمتر بود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌ علی‌اکبری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با دعوت همه به رعایت تقوای الهی گفت: بهترین توشه ای که در سفر ابدی انسان را یاری می کند، تقواست.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و با اشاره به ماجرای فتنه انگیری های اخیر گفت: ماجرای فتنه انگیری های سه ماهه اخیر  از میان آسیب های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد دو آسیبش  مهمتر بود که اولین آسیب شکستن بی حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب بود.

وی افزود: سست کردن بنیان خانواده در غرب و این سیر بنیان کن به سوی سایر کشورها را  رها کردند و هم در امریکای لاتین و افریقا و بخشی از اسیا خرابی های جبران ناپذیری به وجود اورد. در ایران عزیز ما که موج استحاله هویتی زنان که در دوران ستم شاهی آغاز شده بود و در متن برنامه های رسمی رژیم‌کثیف ستم گر قرار گرفته شد،  با پرچم اسلام ناب محمدی متوقف شد و بازگشت به هویت فاطمی در دستور کار ملت ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی حرفی نو و نگاهی نو و تحول افرین در این عرصه پیش روی بشریت گذاشت و این‌نگاه جدید در قالب کنش گری زن مسلمان ایرانی عینیت یافت و الگوی سوم زن در برابر الگوی شرقی و غربی را ارایه کرد.

وی یادآور شد: تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که فرمودند زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی در چشم زنان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود و  عفیف و محجبه و شریف بود و در عین حال در مرکز بود و می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت. این الگوی درخشنده، منطق غربی مسلط درباره زنان را به چالش کشید و چشم جهانیان را در اقصی نقاط عالم به خود جلب کرد و در برابر استعمار غربی در موضوع زن صف ارایی کرد.  اگر چه تا تحقق این الگوی سوم و فاخر و برجسته و پاک سازی فرهنگ ایرانی از شایبه الگوی فرهنگی غربی راه طولانی در پیش داریم ولی انچه در چهله گذشته انجام شد، در راستای رشد تعالی زنان کاری بزرگ بود و اقدامی فرخنده و پربرکت بود و همین مقدار کابوسی برای غربی ها بود که میدیدند.

حاج علی اکبری تاکید کرد: ما در جریانان اخیر شاهد تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی در موضوع زن بودیم البته در ماجراهای اخیر مشاهده کردید که در فتنه انگیزی های اخیر همه شیاطین را بسیج کردند و عناصر خودفروخته خود را  به میدان اوردند و از ظرفیت فریب خوردگان استفاده کردند  تا در برابر منطق انقلاب اسلامی صف ارایی کنند و به این اهتزاز هویتی زن ضربه جبران ناپذیری را بزنند  گرچه از جامعه بزرگ ایران و از سوی جامعه بانوان ما و دختران یک نه بزرگ را شنیدند اما خلاهای فرهنگی و ضعف های ساختاری در حوزه اموزش و پرورش و اموزش عالی و دشواری هایی که در عرصه های دیداری و شنیداری داریم و ولنگاری  درحوزه مجازی داریم  که باعث خسارت جبران ناپذیری در این بخش شد و در این بخش هم باز چشم امید ما به فاطمه زهرا (س) است.

وی افزود: خسارت دیگری که در فتنه انگیزی های اخیر وارد شد، ایجاد گسست های عاطفی در جامعه بود.

 

تأکید بر لزوم وحدت و همدلی در جامعه

حاج‌علی‌اکبری گفت: خسارت دوم که در فتنه‌انگیزی‌های اخیر وارد شد، ایجاد اختلال و اختلاف و گسست‌های عاطفی در جامعه بود؛ خدای متعال تولید الفت و پیوستگی قلبی را در دل مردم کار خود می‌داند. وحدت، رفاقت و اخوت نیاز همیشگی جامعه است؛ با پیوست‌های قلبی امت می‌توان به آرزوهای بزرگ دست یافت و آرمان‌های بزرگ الهی را محقق کرد.

وی اضافه کرد: ما این عنایت الهی را در انقلاب اسلامی دریافت کردیم؛ این برادری و همدلی در روزهای سخت دفاع هشت‌ساله، بلایای طبیعی، زلزله، سیل، کرونا و غیره مردم دیدیم که مردم‌مان ازخودگذشتگی کردند و این مهم هنوز در اردوهای جهادی دیده می‌شود.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: شیاطین جن انس و انس، سازمان‌ها و دولت‌های ظالم از جمله آمریکا و انگلیس در تولید نفرت و دعوا و ایجاد درگیری، هیاهو و حرمت‌شکنی در جامعه تخصص دارند. تولید تفرقه تخصص آنان است و در هرجای که دنیا وارد شوند، مردم را به‌جان هم می‌اندازند و با این‌ها بر مردم دنیا مسلط می‌شوند.

 

ملت ما یک «نه» بزرگ به دشمنان گفت

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: دشمن از همه ظرفیت خود استفاده کرد تا در جامعه و بین اقشار مختلف مردم‌مان دعوا راه بیندازد. استفاده از فضای مجازی، رسانه‌ها، تولید دروغ‌های نجومی، آموزش رفتارهای خشن، اراذل اجاره‌ای، استفاده از هیجانات جوانی، سلاح‌های سرد و گرم، مواد افیونی و امثال آن، تولید دوقطبی‌های واهی و استفاده از نقاط ضعف ما در مسائل فرهنگی و اقتصادی از عناوین عملکرد دشمن در ایام اخیر است که وارد میدان شدند تا به اصلی‌ترین سرمایه ما ضربه بزنند ولی با عنایت الهی و دعای امام زمان(عج) به اهداف خود نرسیدند و شکست مفتضحانه‌ای خوردند و ملت مهربان ما یک «نه» بزرگ به آنان گفت. گرچه آسیب‌های بزرگی به روح مودّت و اخوت در جامعه‌ی ما وارد شد.

وی عنوان کرد: نام فاطمه(س) و محبت ایشان و اهل‌بیت(ع) سرمایه سعادت دنیا و آخرت همه‌ی ماست و به ایشان پناه می‌بریم و دست توسل دراز می‌کنیم.

خطیب جمعه تهران در ابتدای خطبه دوم ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) به مسیحیان و ارامنه، با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی معجزه‌ی دستگاه فاطمی و یادآور فضیلت‌های ملت ما بود. نشانه‌های این شهید بزرگوار را در جای‌جای منطقه می‌توان دید، از دفاع مقدس مقدس تا دفاع از حرم. خدای متعال شهادت بزرگی را به‌دست شقی‌ترین انسان‌های زمان ما به او عنایت کرد و امروز بعد از شهادت او، نام و یاد او در جامعه‌ی ما وجود دارد.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: وصیت‌نامه شهید سلیمانی راهگشای امروز ماست و توصیه می‌کنیم که همگان این وصیت‌نامه و یا به تعبیری «ولایت‌نامه» را مطالعه کنند. این وصیت‌نامه به ما کمک می‌کند که صحنه را بهتر ببینیم.

وی در ادامه اظهار داشت: به لطف خدا امروز شاهد عبور فاتحانه‌ی ملت صبور ایران از گردنه‌ی سخت یک فتنه‌ی خطرناک و شکست مفتضخانه استکبار و دنباله‌های خودفروخته و منافقین کوردل هستیم؛ چه فکر می‌کردند و چه شد! آنان در زمستان سرد رسوایی و یخبندان افسردگی و سرافکندگی افتاده‌اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در این فتنه‌ی خطرناک که مثلث شوم غربی-عبری-عربی با سازوبرگ یک جنگ ترکیبی تمام عیار به مصاف ملت عزیز ما آمدند مردم ما بودند و به لطف پروردگار مانند دفعات قبل شکست خوردند و گرچه خسارت‌هایی هم به ما وارد کردند و از یاد نمی‌بریم. از اتاق‌های فکر دشمنان خبر می‌رسد که می‌گویند "شکست خوردیم و عوامل ما از داخل خبرهای دروغ دادند و چقدر دلار خرج کردیم ولی ما را فریب دادند."

 

 باید وقایع اخیر را با دقت بررسی کنیم

حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد: ملت ما در دوران کرونا و سختی‌های اقتصادی در فشار بودند و در تمام صحنه‌ها حاضر شده و در این وقاع هم دیدیم که بسیجیان خود را به میدان فرستاده و شهید و جانباز دادند. دیدیم که در تشییع پیکر شهدای‌شان حاضر شده و در 13 آبان افتخار آفریدند و پای نظام و رهبر خود ایستادند؛ باطل‌السحر فتنه، در حضور مردم بوده است.

وی گفت: الان باید بعد از نشستن غبار فتنه‌ها، قضایا را عمیق‌تر ببینیم و با تحلیل‌های دقیق و بررسی نقاط ضعف و گرفتاری‌های داخلی که می‌تواند بهانه به‌دست دشمن دهد را مورد دقت قرار دهیم. الان زمان این کار است و مردم، مسئولین و نخبگان این‌کار را انجام دهند. البته باید هوشیاری‌مان را افزایش دهیم و مراقب توطئه دشمنان هم باشیم.

 

در حوادث اخیر، صدای قشر ضعیف جامعه شنیده نشد/ انتقاد از گرانی‌ها

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در هیاهوی این فتنه‌انگیزی‌ها، یکی از جنایت‌ها این بود که صدای صاحبان اصلی انقلاب کمتر شنیده شده، تصریح کرد: بخشی از جامعه‌ی ما در این چندماه زیر چرخ فشارهای زندگی بودند و گرانی‌های افسارگسیخته را تجربه کردند و در موضوعات عادی‌شان از جمله مسکن در سختی قرار داشتند. وعده‌هایی داده شده بود ولی شرایط طور دیگری رقم خورد و در این هیاهوها ظلم دیگری به جامعه رخ داد.

حاج‌علی‌اکبری خاطر نشان کرد: دولت عازم حل مسائل کشور است و می‌بینیم که دولت و سایر قوا مصمم به حل مشکلات هستند ولی دقت کنند که حل مشکلات مربوط به مسائل داخلی است و مردم سهم تحریم‌ها و شرایط بین‌الملل در مشکلات را درک می‌کنند ولی برخی گرانی‌های بی‌منطق هیچ توجیهی  ندارد.

وی ادامه داد: امیدواریم در این‌باره با سرعت فکر و اقدام شود و در کنار کارهای بلندمدت، مسائل جاری و آن‌چه به زیست عمومی جامعه و طبقه مستضعف و صاحبان اصلی انقلاب مربوط است، با تدابیر مسئولان و با کمک خود مردم حل شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان هرجا دیدند که نمی‌توانند کار را پیش ببرند و یا اگر مشکلاتی هست، با مردم صحبت کنند و مسائل را به آنان بگویند.