آقای خاندوزی، اکنون بیش از دو سال از آغاز به کار شما به عنوان نماینده مجلس و بیش از یک سال از رسیدن شما به منصب وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم می‌گذرد و نتیجه حضور شما در دستگاه حاکمیت و عملکرد نظام جمهوری اسلامی تا به امروز عبور قیمت دلار از ۴۴۰۰۰ تومان و عبور نرخ تورم از ۴۵ درصد بوده است.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه این نامه آمده است: «درآمد سرانه ایرانیان در طول ده سال ۶۷ درصد کاهش یافته است و با روند فعلی بیش از پیش کاهش می‌یابد. امروز ۱۰۲ سال طول می‌کشد تا یک ایرانی که ماهیانه رقمی به اندازه حداقل دستمزد مصوب دریافت می‌کند بتواند خانه‌ای شصت متری برای خود و خانواده‌اش بخرد.

آقای خاندوزی! آنان که شما را از پیش از دوره به قدرت رسیدنتان می‌شناسند به خاطر دارند که پیش از رسیدن به این منصب به عنوان یک استاد دانشگاه چه رفتاری در قبال دانشجویان داشتید و چه سخن‌ها می‌گفتید. شما مدعی بودید برای اصلاح ساختارهای موجود وارد میدان شده‌اید اما اصلاحات شما همچون رنگ کردن نمای خانه‌ای با ستون‌های پوسیده، بنیانی فاسد شده و مصالحی نامرغوب بود. اصلاحاتی که بدون توجه به مقتضیات سیاسی و ساختاری انجام گیرد هرگز راه به جایی نخواهد برد، آنچنان که تجربه تاریخی ملت از سال ۷۶ تا به امروز نمایان کرده است. سیاست اقتصادی تنها در کنار ساختار سیاسی توانمند و متناسب با مقتضیات آن معنا پیدا می‌کند.

چه اتفاقی افتاده است که شما به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی حتی جرئت حضور علنی در حیاط دانشکده اقتصاد در میان دانشجویان را ندارید؟ در کلاس از اصلاحات کمال درویش در ترکیه سخن می‌گفتید اما سیاست‌هایتان یادآور سیاست‌های پوپولیستی هوگو چاوز در ونزوئلا است! از فرانسیس فوکویاما سخن می‌گفتید اما در عمل اجراکننده نظریات رابرت موگابه دیکتاتور زیمباوه شده‌اید!

اکنون دیگر مشخص شده است که شما مایه تأسف دانشجویان و اساتید دانشکده اقتصاد و دانشگاه علامه طباطبایی هستید نه ما.