یادگار سردار سلیمانی گفت: بهره برداری از منش، مرام و مکتب شهید سلیمانی می‌تواند رشد و تعالی ملت ایران و امت اسلام را رقم بزند.

به گزارش مرور نیوز،  زینب سلیمانی رئیس بنیاد شهید سلیمانی عصر امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) در مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش که در محل مصلی امام خمینی برگزار شد گفت: حال و هوای این روزها یادآور روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی است که تشییع او به تعبیر رهبر انقلاب یک یوم الله بوده و باید یاد و خاطر آن را گرامی داشت.

وی افزود: به لطف خدا، مردم عزیز ما امسال در راستای حفظ یاد و خاطر یوم الله سیزدهم دی ماه قدم‌های مهمی را برداشتند که قدردان لطف و محبت تک تک آنها هستیم.

رئیس بنیاد شهید سلیمانی گفت: سه سال پیش در چنین روزی شهید سلیمانی به آرزوی دیرینه خود رسید، همان آرزویی که به تعبیر خود او ۴۰ سال را برای رسیدن به آن در بیابان‌ها و صحراها سر کرده بود. این وصال بر شهید سلیمانی و شهدای همراه او به ویژه ابومهدی المهندس، شهید پورجعفری و شهید مظفری نیا مبارک باد.

سلیمانی تصریح کرد: آنچه امروز از حاج قاسمی سلیمانی به جا مانده، منش، مرام و مکتب او است و این موارد همان چیزی است که می‌توان با بهره برداری از آن باعث رشد و تعالی ملت ایران و تمام امت اسلام شد.

فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: وصیت نامه الهی و سیاسی سردار سلیمانی و کارنامه درخشانی که داشت بهترین گواه و سند برای ادامه راه و روش او است. بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی امسال بسیار برجسته شد و آن عبارت زیبای «جان من و امسال من هزاران بار فدای شما باد» بود.

وی عنوان کرد: این عبارت به روشنی، صراحت و با شفافیت اهمیت و جایگاه مردم را در اندیشه شهید سلیمانی نشان می‌دهد. در پاسخ به این سوال که چرا شهید سلیمانی خود را جان فدای ملت می‌داند باید بگوییم جواب این پرسش در کلام خود شهید نهفته است. چرا که او مردم ایران را مردمی پرافتخار و سربلند می‌داند که در طول تاریخ به ویژه انقلاب و سال‌های دفاع مقدس جان و مال خود را خالصانه برای ایران فدا کردند. قطعاً چنین ملتی شایسته فداکاری هستند.

یادگار حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و منش شهید سلیمانی در پیش گرفته و گره‌های زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری برای کشور رقم بزنند. امید است با تأسی از همین مرام و اندیشه بتوانیم حق ملت را ادا کنیم.