مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با سرگئی بابورین سیاستمدار برجسته و معاون اسبق دومای روسیه دیدار و در خصوص مسائل منطقه ای و روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، در ابتدای این دیدار، علی اکبر ولایتی ضمن خوش آمدگویی، روابط ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین سطح قرار دارد و در حال توسعه می باشد.

وی با اشاره به وقوع جنگ اوکراین تاکید کرد: مقصر اصلی گسترش درگیری‌ها آمریکا و ناتو است و جهان امروز دیگر تک قطبی نیست و برای کشورهای مستقل بسیار مهم است که مراقب نفوذ آن‌ها در منطقه باشند.

ولایتی در مورد منطقه قفقاز جنوبی نیز افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید کردند جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تغییری را در مرزهای کنونی نمی پذیرد و بی تردید امنیت منطقه باید حفظ شود.

بابورین معاون اسبق دومای روسیه نیز  ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به این که ولایتی سیاستمداری  برجسته  و شناخته شده در منطقه، ایران و روسیه است گفت: هدف از سفر به ایران شرکت در اجلاس بین المللی سالگرد سپهبد قاسم سلیمانی است که به راستی شخصیتی بسیار مهم و تاثیرگذار بود و در روسیه و ایران به عنوان یک قهرمان شناخته می شود و برای همه جهان روشن است که آمریکا این اقدام تروریستی را انجام داده و بارها آمریکایی ها و از جمله ترامپ به این موضوع اعتراف کردند.

این سیاستمدار برجسته روسیه در ادامه بی اثر بودن تحریم های ظالمانه آمریکا را مورد تاکید قرار دارد و با اشاره به روابط عمیق، نزدیک، راهبردی و در حال توسعه ایران و روسیه گفت: روسیه در موضوع بی‌اثر کردن تحریم ها می تواند از تجربیات ایران استفاده نماید و همچنین همکاری‌های ایران، روسیه و سوریه مبنای ارزشمندی برای جهان چند قطبی است. روابط ایران و روسیه دوستانه و نزدیک است و ایده‌های شما در راستای ایجاد یک تمدن اسلامی جدید بسیار مهم است که توانستید این اصول اخلاقی و مذهبی را در سیستم سیاسی مورد توجه قرار دهید.