وزیر کشور با اشاره به در اولویت قرار گرفتن حمل و نقل عمومی گفت:توسعه موتورسیکلت‌های برقی و خودرو‌های عمومی برقی آغازشده است وبا توانمندسازی درتولید واگن قطار شهری، می توانیم مترو ملی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش مرور نیوز، احمد وحیدی در آیین واگذاری ۵۶۹ دستگاه خودرو که در قالب ناوگان عمرانی، خدماتی و حمل و نقل عمومی به شهرداری‌های خراسان رضوی تحویل شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور پای کار ساماندهی حمل و نقل عمومی است و قرارداد‌های خوبی با خودروسازان منعقد کرده که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های خودروسازان معطوف به قرارداد‌های این سازمان شده است.

وزیر کشور اضافه کرد: با این اقدام علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی، خودروسازی در حوزه خودرو‌های سنگین رونق می‌گیرد که خود، بیانگر توانمندی کشور در تولید این خودروهاست.

 وحیدی خاطرنشان کرد:موضوع توسعه موتورسیکلت‌های برقی و خودرو‌های عمومی برقی نیز در دستور کار جدی سازمان شهرداری‌هاست و قرارداد‌هایی هم در این زمینه منعقد شده است.

وی ادامه داد: در خصوص توسعه خطوط مترویی نیز منابع خوبی پیش بینی شده است و امیدواریم طرح‌های ریلی با سرعت اجرا شود.

وزیر کشور اضافه کرد: در موضوع تامین واگن قطارشهری نیز اقدامات خوبی انجام شده است و در تولید واگن در مرحله تحقیقاتی به خودکفایی رسیده‌ایم و می‌توانیم مترو ملی را راه‌اندازی کنیم.

 وحیدی تاکید کرد: شهرداری مشهد نیز در این حوزه کارنامه خوبی دارد و خدمت رسانی به زائران و مجاوران، وظیفه این شهرداری است که این مساله لزوم توجه به مشهد را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به آلودگی هوای کلان‌شهر‌ها از جمله مشهد، ابراز امیدواری کرد با توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی، قدم‌های موثری برای کاهش آلودگی هوا برداشته شود.